برنامه ریزی تا کنکور ارشد و دکتری: مشاوره خصوصیت با استاد رضوی رو رزرو کن!
ویس توضیحات مشاوره رزرو مشاوره
کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

دانشگاههای دولتی رشته کامپیوتر در تهران

این صفحه عالی دانشگاههای دولتی رشته کامپیوتر در تهران را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و بهترین دانشگاه دولتی تهران برای رشته کامپیوتر را معرفی کرده است

در حال حاضر رشته کامپیوتر به‌عنوان محبوب‌ترین رشته دانشگاهی شناخته شده و باتوجه‌به پیشرفت‌های بسیار در این حوزه که این روزها شاهد آن هستیم، رشته کامپیوتر را به یک‌رشته بی‌رقیب تبدیل کرده است. همان‌طور که می‌دانید در بسیاری از حوزه‌ها می‌توان از برنامه‌ نویسی و هوش مصنوعی بهره گرفت که این موضوع انتخاب رشته کامپیوتر در دانشگاه را در سال‌های اخیر افزایش داده است. آیا شما هم می‌خواهید در یکی از بهترین دانشگاه‌ های دولتی تهران رشته کامپیوتر تحصیل کنید؟ پس با ما همراه باشید زیرا در این مقاله در مورد دانشگاه های دولتی رشته کامپیوتر در تهران صحبت خواهیم کرد.

تصویری از یک مهندسی کامپیوتر

نکاتی که در انتخاب دانشگاه رشته کامپیوتر باید بدانید

برای تحصیل در رشته کامپیوتر یکی از انتخاب‌های جذاب دانشگاه‌های دولتی هستند. این دانشگاه‌ها در کنار کیفیت آموزشی خوب، هزینه پایینی دارند. خیلی از این دانشگاه‌ها شهریه ندارند، خوابگاه هم به دانشجویان می‌دهند. حتی بعضی از این دانشگاه‌ها به دانشجویان حقوق هم می‌دهند. علاوه بر این تحصیل در شهر تهران با بازار کار بزرگ خود فرصت‌های شغلی زیادی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. از دیگر نکات در انتخاب دانشگاه‌ های دولتی رشته کامپیوتر در تهران که باید بدانید، به شرح زیر است.

این نکات در انتخاب بهترین دانشگاه‌های علوم کامپیوترعلوم کامپیوتر یا کامپیوتر ساینس چیستعلوم کامپیوتر یا کامپیوتر ساینس چیستدر این صفحه به بررسی و موشکافی رشته علوم کامپیوتر اعم از بررسی بازار کار، گرایش‌ها، دروس و چارت درسی این رشته، میزان درآمد و حقوق فارغ التحصیلان این رشته و ادامه تحصیل در این رشته پرداخته‌ شده است. و بهترین دانشگاه‌های رشته مهندسی کامپیوترمهندسی کامپیوتر چیست؟ معرفی رشته کامپیوتر توسط اساتید شریفمهندسی کامپیوتر چیست؟ معرفی رشته کامپیوتر توسط اساتید شریفاین صفحه به معرفی کامل رشته کامپیوتر، اعم از دروس رشته کامپیوتر، درآمد رشته کامپیوتر، شغل های رشته کامپیوتر، گرایش ها و زیر شاخه های رشته کامپیوتر پرداخته است نیز به شما کمک خواهد کرد.

دانشگاه‌ های دولتی رشته کامپیوتر در تهران مقطع کارشناسی

دانشگاه‌های زیر در شهر تهران در یکی از دو رشته مهندسی کامپیوتر یا علوم کامپیوتر در شهر تهران در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو دارند. البته تنها دانشگاهی که هنوز در مقطع کارشناسی فناوری اطلاعات پذیرش دانشجو دارد؛ یعنی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر (ع) ‌ نیز در این دسته قرار گرفته است.

دانشگاه‌ های دولتی رشته کامپیوتر در تهران تحصیلات تکمیلی

دانشگاه‌های زیر در شهر تهران در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری یا همان تحصیلات تکمیلی پذیرش دانشجو دارند.

دانشگاه‌ های دولتی رشته کامپیوتر فنی و حرفه‌ ای تهران

در حال حاضر حدود 176 دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه ای زیر نظر مجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای فعال است. دو تا از این مراکز در تهران هستند و در مقطع کارشناسی رشته مهندسی حرفه‌ ای کامپیوتر دارند. لیست دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دولتی در تهران به شرح زیر است.

  1. آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران شماره 2 تهران شهید شمسی پور
  2. دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی

بهترین دانشگاه تهران برای رشته کامپیوتر کدام است؟

حال زمان معرفی بهترین دانشگاه های تهرانبهترین دانشگاه های تهران⚡️بهترین دانشگاه های تهران به ترتیببهترین دانشگاه های تهران⚡️بهترین دانشگاه های تهران به ترتیبدر این مقاله عالی بهترین دانشگاه های تهران معرفی شده و ویژگی بهترین دانشگاه های تهران از نظر زیرساخت‌ها و امکانات، منابع مالی دانشگاه و ... بررسی شده در رشته کامپیوتر برای مقطع ارشد فرارسیده است.

دانشگاه صنعتی شریف

تصویری از ورودی دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریفارشد کامپیوتر شریفارشد کامپیوتر شریفاین صفحه عالی به معرفی ارشد کامپیوتر شریف پرداخته و ارشد کامپیوتر شریف را از همه زوایا از جمله گرایش ها، دروس هر گرایش، اساتید معروف و ... بررسی کرده از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران که سال ۱۳۴۵ تأسیس شده است. این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه‌های ایران برای رشته‌های کامپیوتر محسوب می‌شود و جزو بهترین دانشگاه‌های مهندسی ایران بر اساس رتبه‌بندی QS نیز شناخته شده است. دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه شریفارشد کامپیوتر شریفارشد کامپیوتر شریفاین صفحه عالی به معرفی ارشد کامپیوتر شریف پرداخته و ارشد کامپیوتر شریف را از همه زوایا از جمله گرایش ها، دروس هر گرایش، اساتید معروف و ... بررسی کرده متخصص‌ترین افراد در این رشته‌ها را تربیت می‌کند. رشته‌های معماری کامپیوترمعماری سیستم های کامپیوتری چیست، معرفی رشته معماری کامپیوتر معماری سیستم های کامپیوتری چیست، معرفی رشته معماری کامپیوتر یکی از گرایش‌ های ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش معماری سیستم های کامپیوتری است، در این صفحه گرایش معماری سیستم های کامپیوتری توسط اساتید صنعتی شریف معرفی شده. ، هوش مصنوعیهر آنچه در مورد رشته هوش مصنوعی باید بدانیدهر آنچه در مورد رشته هوش مصنوعی باید بدانیدبا توجه به اهمیت رشته هوش مصنوعی در کشور و جهان در سال های اخیر، در این صفحه رشته و حوزه هایی که در رشته هوش مصنوعی وجود دارد، بطور کامل بررسی شده است،نرم افزارمعرفی رشته نرم افزار کامپیوتر در دانشگاه+معرفی ارشد نرم افزارمعرفی رشته نرم افزار کامپیوتر در دانشگاه+معرفی ارشد نرم افزاررشته نرم افزار یکی از گرایش های مقطع لیسانس و ارشد کامپیوتر است، در این صفحه رشته نرم افزار کامپیوتر در دانشگاه و ارشد نرم افزار توسط اساتید صنعتی شریف معرفی شده، فناوری اطلاعاتمعرفی فناوری اطلاعات (IT) - 7 دلیل برای انتخاب رشته آی تی در دانشگاهمعرفی فناوری اطلاعات (IT) - 7 دلیل برای انتخاب رشته آی تی در دانشگاهآی تی چیست و چگونه پس از ظهور توانست در مدت فقط 20 سال تمام دنیا را فرا بگیرد و اکثر پول دنیا را ببلعد و پرطرفدارترین و پر درآمدترین مشاغل دنیا را در بر گیرد، با بررسی کامل آی تی با ما همراه باشید.، الگوریتم و محاسباتگرایش الگوریتم و محاسباتگرایش الگوریتم و محاسباتاین صفحه به معرفی گرایش الگوریتم و محاسبات رشته کامپیوتر پرداخته است، شبکهمعرفی و بررسی رشته شبکه های کامپیوتریمعرفی و بررسی رشته شبکه های کامپیوتریرشته شبکه های کامپیوتری یکی از رشته های مقطع ارشد کامپیوتر است، در این صفحه مواردی همچون دروس ارشد شبکه های کامپیوتری، بازار کار رشته شبکه های کامپیوتری، ظرفیت این رشته در دانشگاه‌های دولتی بررسی شده است و رایانش امنرایانش امن چیست، بررسی رشته رایانش امن توسط اساتید صنعتی شریفرایانش امن چیست، بررسی رشته رایانش امن توسط اساتید صنعتی شریفرشته رایانش امن بطور کامل در این صفحه معرفی شده است. همین طور در مورد بازار کار رایانش امن و چارت دروس گرایش رایانش امن بطور کامل بحث شده است جزو شاخه‌های رشته کامپیوتر در دانشکده کامپیوتر این دانشگاه است.

دانشگاه تهران

تصویری از ورودی دانشگاه تهران

دانشگاه تهرانهمه چیز درباره مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهرانهمه چیز درباره مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهراناین صفحه عالی تمامی جوانب مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران از جمله آخرین رتبه قبولی، چارت درسی آن، اساتید مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران و مکان آن بررسی شده یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر رشته کامپیوتر است که سال‌هاست جزو برترین دانشگاه‌های دولتی تهران برای بیشتر رشته‌های مهم است. سال تأسیس آن به سال ۱۳۱۳ بر می‌گردد که از مهم‌ترین دانشکده‌های آن می‌توان به دانشکده برق و مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهرانهمه چیز درباره مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهرانهمه چیز درباره مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهراناین صفحه عالی تمامی جوانب مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران از جمله آخرین رتبه قبولی، چارت درسی آن، اساتید مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران و مکان آن بررسی شده اشاره کرد. اگر شما نیز می‌خواهید در بهترین دانشگاه مهندسی ایران بر اساس رتبه‌بندی شانگهای تحصیل کنید و آینده شغلی امنی داشته باشید، دانشگاه تهران انتخاب هوشمندانه‌ای است.

دانشگاه امیرکبیر

تصویری از دانشگاه امیرکبیر

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های دولتی تهران برای رشته کامپیوتر، دانشگاه امیرکبیرمهندسی کامپیوتر امیرکبیر، معرفی رشته کامپیوتر امیرکبیرمهندسی کامپیوتر امیرکبیر، معرفی رشته کامپیوتر امیرکبیراین صفحه عالی به معرفی دانشکده کامپیوتر امیرکبیر و معرفی رشته کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر پرداخته و رتبه مورد نیاز برای قبولی بررسی کرده است است. سال ۱۳۳۵ تأسیس شد و مهندسی کامپیوتر امیرکبیرمهندسی کامپیوتر امیرکبیر، معرفی رشته کامپیوتر امیرکبیرمهندسی کامپیوتر امیرکبیر، معرفی رشته کامپیوتر امیرکبیراین صفحه عالی به معرفی دانشکده کامپیوتر امیرکبیر و معرفی رشته کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر پرداخته و رتبه مورد نیاز برای قبولی بررسی کرده است به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه ها در رشته کامپیوتر در ایران شناخته شده است. دانشگاه امیرکبیر تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد و امکانات آموزشی عالی را در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار داده است.

دانشگاه علم و صنعت

 تصویری از دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت از مهم‌ترین دانشگاه‌های تهران برای رشته کامپیوتر است. این دانشگاه سال ۱۳۰۸ تأسیس شد و تا به امروز متخصصین بسیاری را در رشته‌های مختلف تربیت‌کرده است. دانشکده مهندسی کامپیوتر یکی از بهترین دانشکده‌های این دانشگاه به شمار می‌رود که سالانه دانشجویان بسیاری را پذیرش می‌کند. پذیرش دانشجو در این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و سپس در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری کامپیوتر انجام می‌گیرد.

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

تصویری از ورودی دانشگاه خواجه نصیر

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از دانشگاه‌های دولتی رشته کامپیوتر در تهران است که سال ۱۳۸۴ دانشجویان رشته کامپیوتر را نیز پذیرش کرد. این دانشگاه رشته‌های سخت‌افزار، نرم‌افزار و هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد.

دانشگاه شهید بهشتی

تصویری از ورودی دانشگاه شهید بهشتی

از دانشگاه‌های دولتی تهران رشته کامپیوتر می‌توان دانشگاه شهید بهشتی را نام برد که سال ۱۳۳۸ تأسیس شده و در حال حاضر دانشجویان بسیاری در رشته‌های مختلف در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. یکی از دانشکده‌های این دانشگاه دانشکده فنی و مهندسی است. این دانشگاه علاوه بر دوره‌های روزانه و شبانه، دوره‌های آنلاین نیز ارائه می‌دهد.

دانشگاه مالک‌ اشتر

دانشگاه مالک‌اشتر دانشگاه دولتی در تهران، در سال ۱۳۶۳ تأسیس شده است. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است. برای قبولی در این دانشگاه علاوه بر کسب رتبه باید در مصاحبه نیز پذیرفته شوید. همچنین این دانشگاه دارای دو مجموعه دانشگاهی نیز است.

  1. پردیس تهران
  2. پردیس اصفهان

دانشگاه افسری امام علی

دانشگاه افسری امام علی واقع یک دانشگاه دولتی در شهر تهران که سال 1300 تاسیس شده است. این دانشگاه زیر مجموعه ارتش جمهوری اسلامی بوده و در چند سال اخیر با شرایط عمومی و اختصاصی خاصی دانشجو می پذیرد. گفتنی است این مرکز تا به امروز 1197 مقاله علمی در نشریات و همایشهای داخلی منتشر کرده است.

دانشگاه امام حسین

دانشگاه امام حسین دانشگاه دولتی در تهران که وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، و در سال ۱۳۶۵ تأسیس شده است. این دانشگاه از دو بخش تشکیل شده است.

  1. دانشگاه جامع امام حسین
  2. دانشکده افسری و تربیت پاسداری امام حسین

افراد از طریق آزمون داخلی سپاه پاسداران می‌توانند وارد این دانشگاه دولتی شوند. این دانشگاه سال‌های قبل از طریق آزمون سراسری برای مقطع کارشناسی رشته‌های مهندسی برق، کامپیوتر، مکانیک و... دانشجو می‌پذیرفت.

دانشگاه شهید ستاری

دانشگاه شهید ستاری یکی از دانشگاه‌های دولتی تهران که برای آموزش افسران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأسیس شده است. این دانشگاه در رشته‌های مهندسی برق، رشته رايانه گرايش نرم‌افزار، مهندسي هوافضا، پدافند غيرعامل و... دانشجو دارد.

دانشگاه علوم انتظامی

دانشگاه علوم انتظامی دولتی در تهران از جمله دانشگاه‌های فعال در حوزه آموزش و تربیت نیروهای پلیس است و در حال حاضر ۷ دانشکده و ۳ مرکز آموزشی دارد. این دانشگاه در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری از بین شرکت‌کنندگان خانم و آقا دانشجوی افسری می‌پذیرد.

دانشگاه شهید رجایی (تربیت دبیر)

دانشگاه شهید رجایی دانشگاهی دولتی در شهر تهران که وابسته به وزارت آموزش‌وپرورش و تحت‌نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری است. این دانشگاه تربیت نیروی فنی برای تأمین دبیران هنرستان‌ها را بر عهده دارد. از جمله دانشکده‌های این دانشگاه دانشکده مهندسی برق، کامپیوتر، عمران، مواد و علوم میان‌رشته‌ای و... است.

دانشگاه خوارزمی (تربیت‌ معلم سابق)

دانشگاه خوارزمی یا دانشگاه تربیت‌معلم تهران سابق در تهران است که در سال 1297 تاسیس شده است و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است. دانشگاه خوارزمی تهران دارای دو پردیس است.

  1. پردیس تهران
  2. پردیس کرج

مراکز پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه خوارزمی تهران به شرح زیر است.

  1. پژوهشکده پلاسما
  2. پژوهشکده علوم کاربردی
  3. پژوهشکده علوم حرکتی
  4. پژوهشکده فلسفه و حقوق تطبیقی

جمع‌بندی

در این مقاله بهترین دانشگاه‌ های دولتی رشته کامپیوتر در تهران را معرفی کردیم. اینکه چه دانشگاه‌هایی در تهران برای این رشته وجود دارد و اینکه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های تهران آینده شغلی شما را تضمین می‌کند. حتی دانش‌آموزان هنرستان‌ها نیز با تلاش و پشتکار می‌توانند در دانشگاه‌های دولتی رشته کامپیوتر تحصل کنند.

بهترین دانشگاه دولتی تهران برای رشته کامپیوتر کدام است؟

3 تا از بهترین دانشگاه های دولتی برای رشته مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر در تهران دانشگاه صنعتی شریف، تهرا ن و امیرکبیر است.

آیا دانش‌ آموزان هنرستان‌ها نیز می‌توانند در برترین دانشگاه‌ های تهران برای رشته کامپیوتر تحصیل کنند؟

پاسخ این سؤال بله است. دانش‌آموزانی که در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای دیپلم کامپیوتر می‌گیرند، می‌توانند در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تحصیل کنند و برای کارشناسی‌ارشد و دکتری وارد دانشگاه‌های دولتی رشته کامپیوتر در تهران شوند.

مزیت تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های دولتی رشته کامپیوتر چیست؟

هزینه پایین برای تحصیلات، امکانات سخت‌افزاری و تجهیزات و زیرساخت مناسب، امکان انجام پروژه‌های بزرگ، رزومه قوی و مناسب، منتشرکردن مقالات در کنفرانس‌های دنیا، امکان گرفتن اپلای، فرصت‌های شغلی و شبکه‌سازی و...

همچنین هر گونه سوالی در مورد کلاس‌های آنلاین کنکور کامپیوتر و یا تهیه فیلم‌ها و یا رزرو مشاوره تک جلسه‌ای تلفنی با استاد رضوی دارید می‌توانید به طرق زیر از تیم پشتیبانی بپرسید:

آی دی تلگرام تیم پشتیبانی:     konkurcomputer_admin@

شماره تیم پشتیبانی:   09378555200

امتیازدهی5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 15.00 امتیاز (1 امتیاز)
اشتراک
بارگذاری نظرات
تلگرام اینستاگرام تماس با پشتیبانی: 09378555200 تماس با پشتیبانی: 09378555200