در این صفحه به بررسی درس نظریه بازی ها شامل :هدف این درس، ریز موارد و سرفصل های درس نظریه بازی ها، نحوه ارزیابی و مراجع این در پرداختهایم. شما عزیزان میتوانید برای آشنایی با سایر دروس رشته کامپیوترمعرفی و بررسی دروس رشته مهندسی کامپیوتردر این صفحه تمامی دروس رشته کامپیوتر بطور کامل معرفی شده است، همچنین سرفصل هر یک از این دروس و منابع آن نیز برای شما عزیزان معرفی شده است به صفحه مذکور مراجعه کنید.
در صورتیکه به این مقاله علاقهمند هستید، ممکن است صفحات زیر نیز برای شما جذاب باشد:
- معرفی کامل و 0 تا 100 رشته کامپیوترمعرفی کامل رشته کامپیوتر- بررسی درآمد و شغل های رشته کامپیوتردر این صفحه به بررسی و موشکافی رشته کامپیوتر اعم از بررسی بازار کار، گرایشها، دروس و چارت درسی رشته کامپیوتر، میزان درآمد و حقوق فارغ التحصیلان این رشته و ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر پرداخته شده است.
- رشته کامپیوتر برای دخترآیا رشته کامپیوتر برای دختران مناسبت است؟آمارها حاکی از آن است که زنان به سرعت در حال پیشرفت در علوم کامپیوتر و گرفتن شغلهای تخصصی و حساس هستند در نتیجه در این صفحه نقش خانمها را در رشته کامپیوتر بررسی و به طور کامل تحلیل کردهایم. مناسب است.
- آیا رشته کامپیوتر سخت استآیا رشته کامپیوتر سخت استبعضی از دانشجویان اغلب به علت فهم نادرست، استفاده از منبع آموزشی بیکیفیت و یا نگذاشتن زمان کافی بر روی درس از جانب خود فرد، دروس یک رشته را سخت تلقی میکنند در صورتی که اغلب شنیدهایم که سختی و آسانی یک رشته و یا درس نسبی است. در این صفحه این موضوع بسط داده شده است..
- بررسی درامد رشته کامپیوتربررسی درآمد رشته کامپیوتر در ایران و خارج از کشوردر این صفحه به بررسی درامد رشته کامپیوتر در ایران و همچنین درامد رشته کامپیوتر در خارج از کشور از جمله کانادا، آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورها پرداخته شده است در ایران و خارج از کشور
- بررسی شغل های رشته کامپیوترمعرفی و بررسی مشاغل رشته کامپیوتردر این صفحه تمامی شغلهای رشته کامپیوتر در ایران و خارج از کشور، شغلهای رشته کامپیوتر برای خانمها و شغلهای پردرآمد رشته کامپیوتر و بهترین مشاغل رشته کامپیوتر در سال 2022 بررسی شده است..
- معرفی بهترین دانشگاه های ایران به ترتیبمعرفی و بررسی بهترین دانشگاه های ایرانتقریبا تمامی دانشجویان و دانشآموزان در دوران تحصیل و به خصوص در هنگام انتخاب رشته میخواهند بدانند که بهترین دانشگاه های ایران به ترتیب چه دانشگاههایی هستند، برای پاسخ به این پرسش در این صفحه رنکینگ دانشگاه های ایران در جهان را از نگاه نظامهای رتبه بندی معتبر بررسی شده است
- برنامه نویسی کامپیوتربرنامه نویسی کامپیوتر چیست و چطور می توانید یک برنامه نویس موفق شوید؟در عصر فعلی برنامهنویسی یکی از پرطرفدارترین شغلهای دنیاست، دغدغهای افرادی که میخواهند در مسیر برنامهنویس شدن قدم بردارند این است که نمیدانند از کجا باید شروع کنند، در این صفحه هر آن چه برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای نیاز دارید در اختیارتان قرار گرفته است چیست و چطور میتوان یک برنامه نویس موفق شد.
- معرفی کامل و 0 تا 100 رشته فناوری اطلاعاتمعرفی فناوری اطلاعات (IT) - 7 دلیل برای انتخاب رشته آی تی در دانشگاهآی تی چیست و چگونه پس از ظهور توانست در مدت فقط 20 سال تمام دنیا را فرا بگیرد و اکثر پول دنیا را ببلعد و پرطرفدارترین و پر درآمدترین مشاغل دنیا را در بر گیرد، با بررسی کامل آی تی با ما همراه باشید..
نظریه بازی ها (شماره درس : 40456)
Game Theory
اهداف درس نظریه بازی ها
نظریه ی بازی ها کاربردهای وسیعی در بسیاری از حوزه ها دارد که مهم ترین آن ها حوزه های اقتصادی، کسب وکار، علوم اجتماعی است. به طور کلی در نظریه ی بازی ها با سیستم هایی شامل عامل های هوشمند و خودخواه سروکار داریم که هر کدام از آن ها بنا به مصالح خویش وضعیت سیستم را تغییر می دهند. نظریه ی بازی ها ابزار تحلیل این گونه از سیستم ها را در اختیار ما قرار می دهد و کمک می کند که بتوانیم آن ها را به شیوه ای درست و منطقی کنترل کنیم. هدف از این درس آشنایی مقدماتی با مفاهیم این نظریه و چند نمونه از کاربردهای آن در مدل سازی، تحلیل ریاضی و شبیه سازی است.
سرفصل های درس نظریه بازی ها
- بازی های فرم نرمال (normal Form Games) (۴ جلسه)
- رفتار منطقی (Rational Behavior) و تابع سودمندی (Utility Function)
- تعریف بازی های فرم نرمال
- نقطه تعادل نش (Nash Equilibrium) ساده و ترکیبی
- مثال های متنوعی از بازی های فرم نرمال کلاسیک
- روش های محاسبه نقاط تعادل در بازی های فرم نرمال ساده
- بازی های فرم گسترده (Extensive Form Games) (٢ جلسه)
- تعریف بازی های فرم گسترده
- تعادل زیربازی کامل (Subgame Perfect Equilibrium)
- مثال های متنوعی از بازی های فرم گسترده کلاسیک
- روش های محاسبه ی نقاط تعادل در بازی های فرم گسترده ساده
- نظریه بازی های تکاملی (Evolutionary Game Theory) (٢ جلسه)
- استراتژی های تکاملی پایدار
- ارتباط با تعادل های نش
- استراتژی های تکاملی پایدار ترکیبی
- پارادوکس برائس (Braess Paradox) مدل سازی ترافیک شبکه ها با استفاده از نظریه بازی ها (١ جلسه)
- مدل سازی نظریه بازی های ترافیک
- ترافیک نقطه ی تعادل
- پارادوکس برائس
- بازار های تطابق (Matching Markets) (٢ جلسه)
- گراف های دوبخشی
- تطابق کامل
- قیمت های پاک کننده بازار
- ارتباط با مزایده ها
- مدل سازی قدرت و چانه زنی (Bargaining) (٢ جلسه)
- مدل سازی ارتباط دو انسان (راه کار چانه زنی نش، بازی نهایی)
- مدل سازی تبادل بین دو انسان (خروجی های پایدار، خروجی های متوازن)
- طراحی مکانیزم مزایده های ساده (۵ جلسه)
- تعریف مزایده و مدل سازی مبتنی بر نظریه بازی ها
- اقسام مزایده ها و ارتباط آن ها با یکدیگر حداقل شامل مزایده آلمانی، ژاپنی، انگلیسی، اولین قیمت (Auction First Price) و دومین قیمت (Auction Price Second)
- تحلیل مزایده دومین قیمت
- مقدمه ای بر VCG و مزایده های جست وجوی حمایت شده (Sponsored Search Auction)
- مدل های تجارت شبکه ای ساده همراه با واسط (٢ جلسه)
- قیمت گذاری در بازار
- مدل سازی تجارت بر روی شبکه های واسط دار با استفاده از نظریه بازی ها
- نقاط تعادل و ارتباط با مزایده ها
- مدل سازی سیگنال های ارتباطی و آبشارهای اطلاعاتی (٣ جلسه)
- بازی های سیگنالی (Signaling Game)
- تئوری سخن‐عمل (speech-act)
- قانون بیز و تصمیم گیری در شرایط عدم اطمینان
- اعمال گله ای (Herding)
- آبشارهای اطلاعاتی
- تحلیل بازار، تاثیرات شبکه ای (Network Effects) و بیگانگی ها (Externalities) (٢ جلسه)
- تحلیل بازار بدون در نظر گرفتن تاثیرات شبکه ای
- تحلیل بازار با در نظر گرفتن تاثیرات شبکه ای
- دید پویا به بازارها و نقاط پایدار و ناپایدار
- بیگانگی های مثبت و منفی
- انتخاب جمعی (Social Choice) و مکانیزم های رای گیری (٢ جلسه)
- تعریف انتخاب جمعی و مکانیزم های رای گیری
- آشنایی با مکانیزم های رای گیری معروف
- قضیه عدم امکان ارو (Arrow’s Impossibility Theorem)
- ارزش دارایی ها و دارایی های معنوی (٢ جلسه)
- بیکانگی ها و قضیه کوز (Coase Theorem)
- تراژدی اشتراکات
- دارایی معنوی
- مقدمه ای بر بازی های ائتلافی (Theory Game Coalitional) (١ جلسه)
- تعریف بازی های ائتلافی
- مفهوم هسته
- حل چند نمونه بازی های ائتلافی کلاسیک
- مقدار شپلی (Shapely-Value)
ارزیابی درس نظریه بازی ها
- تمرین نظری: ٢٠ ٪نمره
- آزمون ها (میان ترم، پایان ترم و آزمونک ها): ٨٠ ٪نمره
مراجع درس نظریه بازی ها
[1] Yoav Shoham and Kevin Leyton-Brown. Multiagent systems: Algorithmic, game-theoretic, and logical foundations. Cambridge University Press, 2008.
[2] David Easley and Jon Kleinberg. Networks, crowds, and markets: Reasoning about a highly connected world. Cambridge University Press, 2010.
[3] Martin J. Osborne and Ariel Rubinstein. A course in game theory. MIT press, 1994
فیلمهای رایگان رشته کامپیوتر
آموزش ساختمان داده
فیلم ساختمان داده جلسه 1
فیلم ساختمان داده جلسه 2
فیلم ساختمان داده جلسه 3
فیلم ساختمان داده جلسه 4
فیلم ساختمان داده جلسه 5
فیلم ساختمان داده جلسه 6
فیلم ساختمان داده جلسه 7
فیلم ساختمان داده جلسه 8
حل تست ساختمان و الگوریتم جلسه 1
حل تست ساختمان و الگوریتم جلسه 2
حل تست ساختمان و الگوریتم جلسه 3
حل تست ساختمان و الگوریتم جلسه 4
انواع پیمایشهای درخت
نحوه ساخت درخت BST
آموزش درخت B-Tree
بررسی مرتبه ساخت هیپ
آموزش مرتب سازی سریع
آموزش شبکه شار
حل سوالات ساختمان ارشد کامپیوتر 99
حل ساختمان ارشد 95 بخش 1
حل ساختمان ارشد 95 بخش 2
آموزش شبکه های کامپیوتری
شبکههای کامپیوتری جلسه 1
شبکههای کامپیوتری جلسه 2
شبکههای کامپیوتری جلسه 3
شبکههای کامپیوتری جلسه 4
شبکههای کامپیوتری جلسه 5
شبکههای کامپیوتری جلسه 6
شبکههای کامپیوتری جلسه 7
شبکههای کامپیوتری جلسه 8
حل تست شبکه جلسه 1
حل تست شبکه جلسه 2
حل تست شبکه جلسه 3
حل تست شبکه جلسه 4
حل تست شبکه جلسه 5
حل تست شبکه جلسه 6
حل تست شبکه جلسه 7
حل تست شبکه جلسه 8
آموزش مدار منطقی
مدار منطقی جلسه 1
مدار منطقی جلسه 2
مدار منطقی جلسه 3
مدار منطقی جلسه 4
مدار منطقی جلسه 5
مدار منطقی جلسه 6
حل تست مدار منطقی جلسه 1
حل تست مدار منطقی جلسه 2
حل تست مدار منطقی جلسه 3
حل سوالات مدار منطقی کنکور ارشد کامپیوتر 99
حل سوالات مدار منطقی کنکور ارشد کامپیوتر 98
حل سوالات مدار منطقی کنکور ارشد کامپیوتر 97