برنامه ریزی تا کنکور ارشد و دکتری: مشاوره خصوصیت با استاد رضوی رو رزرو کن!
ویس توضیحات مشاوره رزرو مشاوره
کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

کنکور ارشد مهندسی فناوری اطلاعات (آی تی)

این صفحه عالی به موشکافی کنکور ارشد فناوری اطلاعات از جمله دروس و ضریب آنها، بودجه‌ بندی سؤالات، معرفی منابع و دفترچه سوالات کنکور ارشد آی تی پرداخته است

کنکور ارشد مهندسی فناوری اطلاعات یکی از آزمون‌های تخصصی برای ورود به مقطع ارشد این رشته است. این آزمون برای سنجش توانایی‌ها و دانش داوطلبان در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رشته مهندسی آی‌تی می‌توانید به صفحه معرفی کامل رشته آی تیمعرفی فناوری اطلاعات (IT) - 7 دلیل برای انتخاب رشته آی تی در دانشگاهمعرفی فناوری اطلاعات (IT) - 7 دلیل برای انتخاب رشته آی تی در دانشگاهآی تی چیست و چگونه پس از ظهور توانست در مدت فقط 20 سال تمام دنیا را فرا بگیرد و اکثر پول دنیا را ببلعد و پرطرفدارترین و پر درآمدترین مشاغل دنیا را در بر گیرد، در این صفحه به بررسی این موضوعات پرداخته شده مراجعه کنید. در این مقاله قصد داریم درباره کنکور ارشد فناوری اطلاعات یا آی‌تی صحبت کنیم. اگر قصد دارید در این رشته ادامه تحصیل بدهید، با ما همراه باشید.

محتوای کنکور کارشناسی‌ ارشد مهندسی فناوری اطلاعات

دروس در کنکور ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و ضریب آنها

جدول زیر دروس کنکور ارشد آی‌تی و ضریب هر درس را مشاهده می‌کنید:

تصویری از جدول دروس کنکور ارشد آی‌ تی و ضریب هر درس

توجه کنید که برای ورود به قبولی در این رشته نیاز نیست همه دروس را مطالعه کنید. اگر می‌خواهید از اهمیت و اولویت مطالعه هر درس اطلاع پیدا کنید، به دروس کنکور ارشد فناوری اطلاعات و ضرایب این دروسدروس کنکور ارشد فناوری اطلاعات و ضرایب این دروسدروس کنکور ارشد فناوری اطلاعات و ضرایب این دروسدروس کنکور ارشد فناوری اطلاعات و ضرایب دروس کنکور ارشد فناوری اطلاعات در این صفحه عالی معرفی شده است و اهمیت هر یک از دروس کنکور ارشد آی تی بررسی شده است مراجعه کنید.

بودجه‌ بندی آزمون سؤالات کنکور ارشد مهندسی فناوری اطلاعات

نه‌تنها اهمیت دروس در کنکور ارشد آی‌تی متفاوت است، اهمیت فصل‌به‌فصل دروس نیز با یکدیگر فرق دارد. اگر می‌خواهید از اهمیت هر فصل از دروس مطلع شوید، به بودجه بندی کنکور ارشد فناوری اطلاعاتبودجه بندی کنکور ارشد فناوری اطلاعاتبودجه بندی کنکور ارشد فناوری اطلاعاتدر زیر تعداد سوالات فصل‌های هر درس طی 13 سال اخیر در کنکور ارشد فناوری اطلاعات مشخص شده است مراجعه کنید.

منابع کنکور ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و پیش‌ نیازها از مقطع کارشناسی

هر ساله دانشجویان زیادی با استفاده از منابع آموزشی مؤسسه کنکور کامپیوتر توانسته‌اند رتبه‌های بسیار عالی کسب کنند. به‌عنوان‌مثال، در کنکور ارشد سه رشته مهندسی کامپیوترمهندسی کامپیوتر چیست؟ معرفی رشته کامپیوتر توسط اساتید شریفمهندسی کامپیوتر چیست؟ معرفی رشته کامپیوتر توسط اساتید شریفاین صفحه به معرفی کامل رشته کامپیوتر، اعم از دروس رشته کامپیوتر، درآمد رشته کامپیوتر، شغل های رشته کامپیوتر، گرایش ها و زیر شاخه های رشته کامپیوتر پرداخته است، آی‌تیمعرفی فناوری اطلاعات (IT) - 7 دلیل برای انتخاب رشته آی تی در دانشگاهمعرفی فناوری اطلاعات (IT) - 7 دلیل برای انتخاب رشته آی تی در دانشگاهآی تی چیست و چگونه پس از ظهور توانست در مدت فقط 20 سال تمام دنیا را فرا بگیرد و اکثر پول دنیا را ببلعد و پرطرفدارترین و پر درآمدترین مشاغل دنیا را در بر گیرد، در این صفحه به بررسی این موضوعات پرداخته شده و علوم کامپیوترعلوم کامپیوتر یا کامپیوتر ساینس چیستعلوم کامپیوتر یا کامپیوتر ساینس چیستدر این صفحه به بررسی و موشکافی رشته علوم کامپیوتر اعم از بررسی بازار کار، گرایش‌ها، دروس و چارت درسی این رشته، میزان درآمد و حقوق فارغ التحصیلان این رشته و ادامه تحصیل در این رشته پرداخته‌ شده است. سال 1403، 62 رتبه زیر 20 در زیررشته‌های متفاوت از منابع و خدمات ما استفاده کردند. منابع پیشنهادی به صورت زیر می‌باشد:

تصویری از منابع کنکور ارشد مهندسی فناوری اطلاعات

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره منابع و نیز نقشه راه کنکور ارشد مهندسی آی‌تی می‌توانید به صفحه منابع کنکور ارشد فناوری اطلاعاتمنابع کنکور ارشد فناوری اطلاعاتمنابع کنکور ارشد فناوری اطلاعاتبهترین منابع کنکور ارشد فناوری اطلاعات در این صفحه به داوطلبان ارشد آی تی معرفی شده است، ‌این منابع حاصل تجربه اساتید و رتبه‌ های برتر است مراجعه کنید.

سؤالات کنکور ارشد مهندسی فناوری اطلاعات سال‌ های گذشته

استفاده از سؤالات کنکور سال‌های گذشته از اهمیت بالایی برخوردار است. برای دسترسی و دانلود دفترچه سؤالات کنکور ارشد مهندسی آی‌تی به همراه کلید نهایی از سال 1383 به دانلود سوالات کنکور ارشد فناوری اطلاعات مراجعه فرمایید.

تفاوت مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی کامپیوتر

تفاوت در هدف رشته مهندسی آی‌ تی و مهندسی کامپیوتر

با اینکه این دو رشته شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند، تفاوت‌هایی نیز دارند که منجر به تمایز این دو رشته شده است. درعین‌حال که مهندسی آی‌تی یک‌رشته میان‌رشته‌ای و شناور بوده است، مهندسی کامپیوتر یک‌رشته مستقل بوده و به‌عنوان کنکور اصلی در نظر گرفته می‌شود. برای آگاهی بیشتر از تفاوت این دو رشته به معرفی رشته آی تیمعرفی فناوری اطلاعات (IT) - 7 دلیل برای انتخاب رشته آی تی در دانشگاهمعرفی فناوری اطلاعات (IT) - 7 دلیل برای انتخاب رشته آی تی در دانشگاهآی تی چیست و چگونه پس از ظهور توانست در مدت فقط 20 سال تمام دنیا را فرا بگیرد و اکثر پول دنیا را ببلعد و پرطرفدارترین و پر درآمدترین مشاغل دنیا را در بر گیرد، در این صفحه به بررسی این موضوعات پرداخته شده مراجعه فرمایید.

تفاوت در محتوای درسی آزمون کنکور ارشد مهندسی آی‌ تی و مهندسی کامپیوتر

نمودار وِن زیر به‌خوبی تفاوت محتوای درسی این دو آزمون را نشان می‌دهد:

تصویری از نمودار ون تفاوت در محتوای درسی آزمون کنکور ارشد مهندسی آی‌ تی و مهندسی کامپیوتر

زمان مطالعه برای قبولی در مهندسی آی‌ تی و مهندسی کامپیوتر

ازآنجایی‌که تعداد داوطلبان کنکور مهندسی فناوری اطلاعات از مهندسی کامپیوتر کمتر است، رقابت کمتری وجود داشته و زمانی کمتری برای قبولی در این رشته نسبت به مهندسی کامپیوتر نیاز است.

مقطع کارشناسی‌ ارشد و دکتری در رشته مهندسی فناوری اطلاعات

بهترین دانشگاه‌ ها در رشته مهندسی فناوری اطلاعات و ظرفیت آنها

از دانشگاه‌‌های برتر در این رشته می‌توان به دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، علم و صنعت اشاره کرد. لیست بهترین دانشگاه‌ها در رشته مهندسی آی‌تی و ظرفیت هر‌ یک را در صفحه ظرفیت پذیرش فناوری اطلاعاتظرفیت پذیرش فناوری اطلاعات (IT)ظرفیت پذیرش فناوری اطلاعات (IT)در این قسمت می‌توانید ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات را مشاهده کنید می‌توانید مشاهده کنید.

رتبه و درصد موردنیاز برای قبولی در مقطع ارشد مهندسی فناوری اطلاعات

با مراجعه به کارنامه قبولی داوطلبان کنکور‌های سال‌های گذشته، می‌توانید متوجه شوید برای هر دانشگاه و هر گرایش چه رتبه و درصدی نیاز دارید. می‌توانید به کارنامه داوطلبان از سال 1395 تا سال 1402 در نمونه کارنامه‌ های ارشد فناوری اطلاعاتنمونه کارنامه‌ های ارشد فناوری اطلاعاتنمونه کارنامه‌ های ارشد فناوری اطلاعاتدر این صفحه کارنامه های کنکور ارشد فناوری اطلاعات به همراه محل قبولی هر کارنامه را از سال 1395 تا سال 1401 را برای شما عزیزان آورده‌ایم دسترسی داشته باشید. همچنین کارنامه داوطلبان کنکور سال 1403 در کانال کنکور ارشد کامپیوترکانال کنکور ارشد کامپیوترکانال کنکور ارشد کامپیوتراین صفحه عالی به معرفی کانال کنکور ارشد کامپیوتر پرداخته، کانال کنکور ارشد کامپیوتر اولین و بزرگترین کانال کنکور ارشد کامپیوتر و آی تی کشور است قرار گرفته است.

گرایش‌ های مهندسی فناوری اطلاعات در مقطع ارشد

مهندسی آی‌ تی در مقطع کارشناسی‌ ارشد شامل گرایش‌های زیر است:

می‌توانید توضیحات مفصلی از هر یک از این گرایش‌ها در صفحه گرایش‌ های ارشد فناوری اطلاعاتگرایش‌ های ارشد فناوری اطلاعاتگرایش‌ های ارشد فناوری اطلاعاتبه منظور آگاهی علاقه‌مندان به رشته فناوری اطلاعات (آی تی) این صفحه را آماده کردیم تا دانشجویان بتوانند با همه گرایش‌های رشته IT آشنا شده و بهترین انتخاب را برای خود انجام دهند. کسب کنید.

بازار کار مهندسی فناوری اطلاعات

بازار کار مهندسی فناوری اطلاعات در داخل و خارج کشور

فناوری اطلاعات طیف وسیعی از مشاغل را دربر می‌گیرد. به دلیل روی‌آوردن کسب‌وکار‌ها به دیجیتالی کردن مکانیزم‌های سنتی و ظهور و بروز کسب‌وکارهای جدید به دلیل فراگیری سیستم‌های اطلاعاتی، بازار کار بزرگی برای مهندسین وجود دارد. برای آشنایی با مشاغل این رشته به صفحه شغل های رشته آی تی شغل های رشته آی تی - 10 شغل برتر رشته ITشغل های رشته آی تی - 10 شغل برتر رشته ITشغل های مرتبط با رشته آی تی (فناوری اطلاعات) چیست؟ این صفحه عالی به معرفی 10 شغل برتر رشته آی تی پرداخته و درآمد و بازار کار آی تی در ایران را بررسی کرده مراجعه فرمایید.

درآمد مهندسی فناوری اطلاعات در داخل و خارج کشور

درآمد مهندسین آی‌تی به عوامل متفاوتی مانند سابقه کاری، میزان تجربه، فیلد کاری، میزان تخصص، شرکت، کشور و استان محل کار، سمت کاری و... بستگی دارد و نمی‌توان یک بازه دقیق برای درآمد این افراد تعیین کرد. برای کسب اطلاعات دقیق درباره درآمد مهندسین آی‌تی در داخل کشور پیشنهاد می‌کنیم به گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن سال 1403 مراجعه فرمایید. همچنین برای اطلاع از درآمد در خارج کشور می‌توانید به این وبسایت salary.com مراجعه فرمایید.

جمع‌بندی

در این مقاله ضمن معرفی کامل کنکور ارشد فناوری اطلاعات تلاش شد تا موارد مهمی همچون دروس کنکور ارشد آی‌تی، منابع کنکور ارشد آی‌تی، تفاوت بین رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات و دیگر موضوعات دیگر بیان شود تا شما داوطلبان و دانشجویان عزیز بتوانید اطلاعات خوب و دقیقی کسب نمایید.

برای ورود به دانشگاه تهران در مقطع ارشد مهندسی آی‌ تی چه رتبه‌ای باید کسب کرد؟

برای ورود به دانشگاه تهران باید رتبه زیر 50 داشته باشد. اما توجه داشته باشید که این عدد برای گرایش‌های متفاوت‌، فرق دارد.

میانگین درصد رتبه‌های زیر 50 در کنکور ارشد آی‌ تی چند است؟

برای کسب رتبه زیر 50 حداقل باید میانگین درصد 35 داشته باشید. یعنی تقریبا به 33 تست جواب درست دهید.

چند ماه برای کنکور ارشد آی‌ تی مطالعه کنیم تا رتبه زیر 50 کسب کنم؟

پاسخ این سؤال برای هر فرد باتوجه‌به عوامل تفاوت فرق می‌کند. این که چه پیش‌زمینه‌ای داشته‌اید بسیار مؤثر است. همچنین مطالعه اصولی و با برنامه‌ریزی عامل دیگری در زمانی مطالعه برای کنکور است.

همچنین هر گونه سوالی در مورد کلاس‌های آنلاین کنکور کامپیوتر و یا تهیه فیلم‌ها و یا رزرو مشاوره تک جلسه‌ای تلفنی با استاد رضوی دارید می‌توانید به طرق زیر از تیم پشتیبانی بپرسید:

آی دی تلگرام تیم پشتیبانی:     konkurcomputer_admin@

شماره تیم پشتیبانی:   09378555200

امتیازدهی5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 15.00 امتیاز (1 امتیاز)
اشتراک
بارگذاری نظرات
تلگرام اینستاگرام تماس با پشتیبانی: 09378555200 تماس با پشتیبانی: 09378555200