برنامه ریزی تا کنکور ارشد و دکتری: مشاوره خصوصیت با استاد رضوی رو رزرو کن!
ویس توضیحات مشاوره رزرو مشاوره
کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

پیش نیازهای یادگیری درس سیگنال ها و سیستم ها

این مقاله عالی پیش نیازهای یادگیری درس سیگنال و سیستم و زمان موردنیاز برای مطالعه و روش مطالعه درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها را بررسی کرده است

برای موفقیت در کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر، درس سیگنال ها و سیستم هاهمه چیز درباره درس سیگنال و سیستم، 0 تا 100 سیگنال و سیستمهمه چیز درباره درس سیگنال و سیستم، 0 تا 100 سیگنال و سیستماین صفحه به معرفی درس سیگنال و سیستم به زبان ساده پرداخته، همچنین پیش نیاز درس سیگنال و سیستم و سرفصل‌های آن بررسی و منابع درس سیگنال و سیستم معرفی شده است به‌ویژه برای گرایش هوش مصنوعیگرایش هوش مصنوعی مقطع ارشد کامپیوترگرایش هوش مصنوعی مقطع ارشد کامپیوتریکی از گرایش‌ های ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی است یا همان ارشد هوش مصنوعی است که این صفحه بطور کامل در مورد این گرایش، دروس ارشد هوش مصنوعی و بازار کار آن صحبت کرده‌ایم. اهمیت بالایی دارد. پیش‌نیاز ریاضیاتی این درس سبب ترس بسیار از داوطلبان است، درصورتی‌که با مطالعه اصولی، نه‌تنها درصد بالایی در کنکور کسب خواهید کرد، بلکه این درس یکی از درس‌های موردعلاقه شما خواهد شد. اگر می‌خواهید بدانید چگونه، همراه ما باشید.

درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها، کاربردها و اهمیت در کنکور ارشد

درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها از دروس تخصصی رشته کامپیوترمعرفی کامل رشته کامپیوتر- بررسی درآمد و شغل های رشته کامپیوترمعرفی کامل رشته کامپیوتر- بررسی درآمد و شغل های رشته کامپیوتردر این صفحه به بررسی و موشکافی رشته کامپیوتر اعم از بررسی بازار کار، گرایش‌ها، دروس و چارت درسی رشته کامپیوتر، میزان درآمد و حقوق فارغ التحصیلان این رشته و ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر پرداخته‌ شده است در مقطع کارشناسی است. درک عمیق از محتوای این درس به دانشجویان در بسیاری از زمینه‌ها کمک می‌کند. تصویر و صوت نمونه‌های بارز سیگنال‌ها در طبیعت هستند و برای پردازش آن‌ها، دانشجویان باید مباحث این درس را به‌خوبی فراگیرند. اگر می‌خواهید بیشتر درباره موضوعات این درس بدانید پیشنهاد می‌کنیم صفحه سیگنال ها و سیستم هاهمه چیز درباره درس سیگنال و سیستم، 0 تا 100 سیگنال و سیستمهمه چیز درباره درس سیگنال و سیستم، 0 تا 100 سیگنال و سیستماین صفحه به معرفی درس سیگنال و سیستم به زبان ساده پرداخته، همچنین پیش نیاز درس سیگنال و سیستم و سرفصل‌های آن بررسی و منابع درس سیگنال و سیستم معرفی شده است را مطالعه کنید. همچنین برای اطلاع دقیق‌ از سرفصل درس، به صفحه سرفصل درس سیگنال ها و سیستم هاسرفصل درس سیگنال ها و سیستم هاسرفصل درس سیگنال ها و سیستم هادر این صفحه سرفصل درس سیگنال ها و سیستم ها معرفی شده است، همین طور در خصوص هدف این درس، نحوه ارزشیابی و منابع این درس توضیح داده شده است مراجعه کنید.

پیش‌ نیازهای یادگیری درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها

دروس ریاضیات مهندسی و معادلات دیفرانسیل از مهم‌ترین پیش‌نیازهای درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها هستند. اگر پایه خوبی در این دروس ندارید یا به هر دلیل نتوانستید به‌خوبی آنها را فرابگیرید، اصلاً نگران نباشید. شما می‌توانید یادگیری درس سیگنال را شروع کنید، هر زمان نیاز به آموختن پیش‌نیازهای درس داشتید، مراجعه می‌کنید و صرفاً آن مبحث را یاد می‌گیرید. در این صورت هم در زمانتان صرفه‌جویی کرده‌اید و هم به‌صورت هدفمند مطالعه کرده‌اید. باید توجه داشت که تمامی مباحث این دروس موردنیاز نیست. مباحث موردنیاز از هر یک از دروس به‌صورت زیر است:

اگر این موارد را به‌خاطر ندارید یا اصلاً یاد نگرفته‌اید، نگران نباشید! تمامی این موارد در کلاس‌ های آنلاین درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها که توسط دکتر خانی در تابستان امسال برگزار می‌شود، در حد نیاز تدریس می‌شوند و شما نیاز به دانسته‌ای به جز ریاضیات مقدماتی ندارید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره و ثبت‌نام در آن به صفحه کلاس‌ آنلاین درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها مراجعه کنید.

بودجه‌ بندی درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها در کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر

سؤالات کنکور سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها از فصل‌های مختلف، توازن ندارند. فصل‌های ابتدایی سؤالات کمی دارند، درحالی‌که فصل‌های انتهایی، به‌ویژه «تحلیل سیستم‌های LTI در حوزه زمان و فرکانس» بیشترین سؤالات را دارند. برای پاسخ به این سؤالات باید کل درس را مطالعه کنید، زیرا مباحث به هم پیوسته‌اند. دو تصویر زیر میزان اهمیت هر فصل را در کنکور نشان می‌دهد:

تصویری از نمودار میله ای درجه اهمیت فصل به فصل سیگنال

 

تصویری از بودجه بندی فصل به فصل سوالات درس سیگنال

اگر می‌خواهید اطلاعات اهمیت فصل‌های متفاوت برای سایر دروس را متوجه شوید به صفحه بودجه بندی سوالات کنکور ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعاتبودجه بندی سوالات کنکور ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعاتبودجه بندی سوالات کنکور ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعاتداوطلبان قبل از شروع مطالعه و برنامه ریزی برای کنکور ارشد لازم است تا از سرفصل‌های هر درس در کنکور ارشد کامپیوتر و آی تی و همچنین میزان اهمیت هر کدام اطلاع داشته باشند. در این صفحه بودجه بندی کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات به منظور راهنمایی شما به طور جامع آورده شده است. سر بزنید.

کتاب‌ ها و منابع درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها

درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها مانند هر درس دیگری تعداد کتاب به‌عنوان مرجع اصلی درس در دانشگاه‌ها دارد. با وجود جامعیت این کتاب‌ها، اصلاً پیشنهاد نمی‌کنیم از آنها برای آمادگی کنکور استفاده کنید. زیرا این کتاب‌ها حجم بالایی دارند و مطالعه آنها خسته‌کننده است. همچنین مباحثی مضاف بر سرفصل وزارت علوم دارند. برای دسترسی و دانلود این کتاب‌‌ها به صفحه کتاب سیگنال و سیستمکتاب سیگنال و سیستمکتاب سیگنال و سیستماین مقاله عالی به معرفی کتاب های سیگنال و سیستم پرداخته و PDF آنها را بصورت رایگان برای دانلود قرار داده و همچنین سرفصل درس سیگنال را آورده است مراجعه کنید.

آموزش درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها

اگر در این درس پیش‌زمینه خاصی ندارید، داشتن یک منبع که بیان‌ شیوا و ساده داشته باشد، در صورت نیاز پیش‌نیازهای ریاضی را آموزش دهد و تست‌های سال‌های گذشته را پوشش دهد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تابستان امسال آقای دکتر خانی کلاس آنلاین درس و نکته و تست سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها را ارائه خواهند داد، این دوره تمام ویژگی‌های مذکور را خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این دوره به صفحه کلاس‌ آنلاین درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها مراجعه کنید.

زمان موردنیاز برای مطالعه و روش مطالعه درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها

برای موفقیت در درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ه ا، نیاز به زمان کافی دارید. برای کسب رتبه زیر ۱۰۰، از چندین ماه قبل از کنکور شروع به مطالعه کنید. این درس باید اولین درسی باشد که مطالعه می‌شود و نیاز به تسلط در زمان‌های روزانه دو ساعت برای چهارتا پنج ماه است. تخصیص زمان کافی اهمیت دارد؛ در غیر این صورت، نمی‌توانید به سؤالات کنکور پاسخ دهید. از جهت دیگر مطالعه اصولی این درس مهم است. مرور روابط و فرمول‌ها و تست‌های مهم در بازه‌های زمانی مشخص ضرورت دارد. در غیر این صورت به‌سرعت آموخته‌هایتان را فراموش خواهید کرد.

جمع‌بندی

درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها گسترده است و اگر بدون پیش‌زمینه و در دو الی سه ماه منتهی به کنکور مطالعه شود، ممکن است موجب سردرگمی و استرس شود. اما با مطالعه اصولی و تخصیص زمان کافی، می‌توانید به آن مسلط شوید. شما باید از چندین ماه قبل از کنکور مطالعه را شروع کنید و زمان کافی برای آن بگذارید.

در طول کارشناسی درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها را به درستی نخوانده‌ ام و پایه ریاضی آن را بلد نیستم. آیا برای مطالعه باید از پایه ریاضی درس شروع کنم؟

خیر. شما می‌توانید در حین مطالعه برای درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها، صرفاً آن بخش‌هایی از ریاضیات را که نیاز دارید فرابگیرید. این روش بسیار هوشمندانه‌تر است و شما وقتتان را صرف یادگیری آن مباحث از ریاضیات می‌کنید که دقیقاً به آن نیاز دارید. با شرکت در کلاس درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها، استاد مربوطه اصول ریاضی موردنیاز را آموزش می‌دهند.

چگونه حجم گسترده از روابط و فرمول‌ های درس را به‌ خاطر بسپارم و آنها را فراموش نکنم؟

مرور و حل تست. اکیداً‌ پیشنهاد می‌کنیم پس از اتمام هر فصل‌، آن فصل را در فواصل زمانی معینی مرور کنید و تست‌های مهم آن را دوباره و چندباره حل کنید. می‌توانید در انتهای زمانی یادگیری در هر روز (بیشتر شب‌ها) روابط و فرمول‌های یک فصل را مرور کنید. این کار زمان زیادی از شما نمی‌گیرد (حدوداً ۱۵ دقیقه) اما تأثیر بسیار زیادی در به‌خاطر سپاری روابط درس دارد.

چند تست از درس سیگنال‌ ها و سیستم‌ ها در کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر مطرح می‌ شود و ضریب درس برای هر زیرگروه چند است؟

در چند سال گذشته ۵ تست از این درس مطرح می‌شود. این درس در کنار درس نظریه زبان‌ ها و ماشین‌ هادرس نظریه زبان ها و ماشین هادرس نظریه زبان ها و ماشین هااین صفحه عالی به معرفی درس نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها پرداخته است، همچنین به اهمیت درس نظریه در کنکور ارشد کامپیوتر، سرفصل‌ها، معرفی مراجع و فیلم‌های آموزشی این درس پرداخته است. یک باکس را تشکیل می‌دهد. ضریب این باکس برای زیر‌گروه دو، یعنی هوش مصنوعی ۳ است و در سایر زیرگروه‌ها ضریب ۲ دارد.

همچنین هر گونه سوالی در مورد کلاس‌های آنلاین کنکور کامپیوتر و یا تهیه فیلم‌ها و یا رزرو مشاوره تک جلسه‌ای تلفنی با استاد رضوی دارید می‌توانید به طرق زیر از تیم پشتیبانی بپرسید:

آی دی تلگرام تیم پشتیبانی:     konkurcomputer_admin@

شماره تیم پشتیبانی:   09378555200

امتیازدهی3.6666666666667 1 1 1 1 1 1 1 1 1 13.67 امتیاز (3 رای)
اشتراک
بارگذاری نظرات
تلگرام اینستاگرام تماس با پشتیبانی: 09378555200 تماس با پشتیبانی: 09378555200