برنامه ریزی تا کنکور ارشد و دکتری: مشاوره خصوصیت با استاد رضوی رو رزرو کن!
ویس توضیحات مشاوره رزرو مشاوره
کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

نحوه ایجاد باور برای قبولی در کنکور ارشد کامپیوتر و آیتی

این مقاله عالی در مورد نحوه ایجاد باور برای قبولی در کنکور ارشد کامپیوتر و آی تی و علوم کامپیوتر پرداخته است

داشتن باور به انجام یک کار از مهم‌ترین مراحل ابتدایی هر کاری است و کنکور نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع ایجاد و حفظ باور به خود در همه مراحل مطالعه برای کنکور ارشد کمک شایانی به داوطلبان می‌کند و رعایت این موضوع بر جنبه‌های دیگر این مسیر نیز تأثیرگذار است. در این مقاله سعی می‌کنیم موضوعاتی را بررسی کنیم که با کمک آن‌ها بتوانید با ایجاد باور برای قبولی در کنکور ارشد کامپیوترمعرفی ارشد کامپیوترمعرفی ارشد کامپیوترارشد کامپیوتر چیست؟ این مقاله عالی به معرفی ارشد کامپیوتر می‌پردازد و درباره آینده رشته کامپیوتر و نحوه اپلای کردن توضیح می‌دهد ، آی‌تیمعرفی فناوری اطلاعات (IT) - 7 دلیل برای انتخاب رشته آی تی در دانشگاهمعرفی فناوری اطلاعات (IT) - 7 دلیل برای انتخاب رشته آی تی در دانشگاهآی تی چیست و چگونه پس از ظهور توانست در مدت فقط 20 سال تمام دنیا را فرا بگیرد و اکثر پول دنیا را ببلعد و پرطرفدارترین و پر درآمدترین مشاغل دنیا را در بر گیرد، در این صفحه به بررسی این موضوعات پرداخته شده و علوم کامپیوترعلوم کامپیوتر یا کامپیوتر ساینس چیستعلوم کامپیوتر یا کامپیوتر ساینس چیستدر این صفحه به بررسی و موشکافی رشته علوم کامپیوتر اعم از بررسی بازار کار، گرایش‌ها، دروس و چارت درسی این رشته، میزان درآمد و حقوق فارغ التحصیلان این رشته و ادامه تحصیل در این رشته پرداخته‌ شده است.، بهترین نتیجه را در کنکور کسب کنید.

چرا ایجاد و حفظ باور به قبولی در کنکور حائز اهمیت است؟

تقریباً همه افراد در طول زندگی لحظاتی را تجربه کرده‌اند که به دلیل عدم اعتماد به‌ نفس و باور به خود، کارها را جوری که باید، نتوانسته‌اند به سرانجام برسانند؛ کارهایی مانند کسب نمره دلخواه در امتحان، صحبت و سخنرانی در جمع و... . در واقع عدم باور به خود، شخص را دچار استرس و اضطرابی شدید می‌کند که او را از انجام بسیاری از کارها به نحو صحیح باز می‌دارد؛ در نتیجه عدم اعتماد و باور به خود را می‌توان یکی از دلایل ایجاد استرس و اضطراب دانست، پس مشخص است که با باور به خود و کاری که انجام می‌دهید، جلوی یکی از عوامل استرس‌زا را می‌گیرید. حال بگذارید تمرکز خود را بر روی کنکور ارشد بگذاریم.

آیا می‌توانم رتبه خوبی کسب کنم؟ این سوال شاید متداول‌ترین سوال بین داوطلبان کنکور ارشد باشد که از خود یا دیگران می‌پرسند. حسی که اکثر افراد پس از پرسیدن این سوال پیدا می‌کنند، ترکیبی از تردید، استرس و اضطراب و یا حتی ناامیدی است، اما باید به شما بگوییم افرادی که به خودباوری رسیده‌اند دچار چنین احساساتی نمی‌شوند. چیزی که برای این اشخاص از اهمیت برخوردار است، این است که تمام تلاش خود را، فارغ از این که نتیجه چه باشد، انجام دهند و درگیر مسائل جانبی نشوند. به عبارتی دیگر، جواب افراد خودباور این خواهد بود: "من در طول مسیر تمام تلاشم را می‌کنم و می‌دانم بهترین نتیجه را خواهم گرفت".

تصویری از ایجاد انگیزه برای خود برای موفقیت در کنکور

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه در خود باور به قبولی در کنکور ارشد را ایجاد کنیم؟ در ادامه به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

روش های ایجاد باور برای کسب نتیجه در کنکور ارشد

همان‌طور که مشخص شد، داشتن باور به خود دارای اهمیت بسیار زیادی است و عدم برخورداری از این خصیصه می‌تواند دلیل به‌وجودآمدن مشکلات دیگری از جمله استرس و نداشتن اعتمادبه‌نفس شود. در حقیقت هر شخص باید خودباوری را به‌صورت یک حس درونی در خود پرورش دهد و این موضوع نیاز به تمرین و پشتکار دارد. در ادامه به بررسی موضوعاتی در این زمینه خواهیم پرداخت.

حقایقی در رابطه با کنکور ارشد کامپیوتر، آی تی و علوم کامپیوتر

اولین مطلبی که باید به آن توجه کرد، این است که کنکور ارشد کامپیوتر، آی تی و علوم کامپیوتر تفاوت‌های مهمی با کنکور کارشناسی دارد که مهم‌ترین آن‌ها، تعداد شرکت‌کنندگان است. در کنکور کارشناسی، هر داوطلب باید با تعداد زیادی از افراد به رقابت بپردازد که برخی از این رقیبان به‌واسطه شرکت در المپیادهای دانش‌آموزی و یا تحصیل در مدارس سمپاد، از پایه علمی قوی‌تری برخوردارند، ولی در مقطع ارشد جمعیت این افراد بسیار کاهش پیدا می‌کند.

تصویری از جلسه کنکور

از دلایل این امر، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که افراد نخبه در بین رشته‌های مختلف پخش می‌شوند و تعداد معدودی از آن‌ها در رشته کامپیوترمعرفی کامل رشته کامپیوتر- بررسی درآمد و شغل های رشته کامپیوترمعرفی کامل رشته کامپیوتر- بررسی درآمد و شغل های رشته کامپیوتردر این صفحه به بررسی و موشکافی رشته کامپیوتر اعم از بررسی بازار کار، گرایش‌ها، دروس و چارت درسی رشته کامپیوتر، میزان درآمد و حقوق فارغ التحصیلان این رشته و ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر پرداخته‌ شده است پذیرش می‌شوند و پس از اتمام دوران کارشناسی اکثر این افراد برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد به سایر دانشگاه‌های خارج از کشور اپلایاپلای برای همهاپلای برای همهاین روزها خیلی از دانشجویان به فکر ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند. در این دوره به زبان ساده کارهایی ضروری برای اپلای یا مهاجرت تحصیلی خارج از کشور توضیح داده شده است. می‌کنند و بنابراین سطح رقابت در کنکور ارشد پایین‌تر از کنکور کارشناسی است. ضمن این که افرادی هم هستند که قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد را ندارند و وارد بازار کار می‌شوند.

اگر بخواهیم به‌صورت کلی نگاه کنیم، تعداد افرادی که به‌صورت جدی برای کنکور ارشد کامپیوتر مطالعه می‌کنند در حدود 700 الی 800 نفر است که کسب رتبه زیر 100 از بین این تعداد از داوطلبان بسیار ساده‌تر از کسب چنین رتبه‌ای در کنکور کارشناسی می‌باشد.

مطالعه کتاب های خودشناسی و تکنیک ها

همان‌طور که اشاره شد، برای تقویت خودباوری و اعتماد به نفس نیاز به تمرین و پشتکار است. در ابتدا شاید بهتر باشد اطلاعات خودتان را در این زمینه افزایش دهید. کتاب‌های گوناگونی در بخش‌های مختلف خودشناسی وجود دارند که می‌توانید بسته به نیازتان یک یا چند مورد از آن‌ها را انتخاب و به‌صورت روزانه مطالعه کنید. دقت کنید که با دیدی باز کتاب‌ها را بررسی و انتخاب کنید؛ زیرا متأسفانه برخی از کتاب‌ها اطلاعات مناسب و مفیدی را در اختیار مخاطبین خود نمی‌گذارند (روان‌شناسی زرد از عناوینی است که دررابطه‌با این‌گونه از اطلاعات به‌کار برده می‌شود).

همچنین در مطالعه نیز دقت کافی را داشته باشید و سعی کنید آموخته‌های خود را عملی کنید. صِرف اینکه اطلاعات را جمع کنید؛ ولی استفاده‌ای از آن‌ها نکنید گره‌ای را از کارتان باز نمی‌کند؛ بنابراین اگر روزانه 10 صفحه مطالعه داشته باشید ولی آموخته‌هایتان را عملی کنید بسیار مفیدتر از حالتی است که در طی چند روز یک کتاب را به اتمام برسانید ولی کاری از پیش نبرید.

تصویری از مدیتیشن کردن و افزایش آرامش درونی

از تکنیک‌های این حوزه هم می‌توان به مدیتیشن (Meditaion) و ریلکسیشن (Relaxation) اشاره کرد که می‌توانند کمک شایانی به آرامش و خودباوری هر شخص بکنند. ضمن اینکه از گوش‌دادن به پادکست‌ با موضوعاتی که تا به اینجا پرداختیم نیز غافل نشوید؛ زیرا می‌توانند شامل اطلاعات بسیار مفیدی باشند.

چرخه تلاش و خودباوری

اگر مصاحبه با رتبه های برتر کنکور ارشد کامپیوترمصاحبه های رتبه های برتر کنکور ارشد کامپیوتر و آی تیمصاحبه های رتبه های برتر کنکور ارشد کامپیوتر و آی تیاگر می‌خواهید در کنکور ارشد و دکتری کامپیوتر، IT و علوم کامپیوتر موفق شوید باید مسیری را طی کنید که رتبه‌های برتر سال‌های گذشته طی کرده‌اند، مسلما تجربیات افرادی که به بهترین نحو ممکن این مسیر را طی کرده‌اند برای شما بسیار مفید خواهد بود یا همایش‌هایی که با حضور رتبه‌های برتر برگزار شده است را تماشا کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که اکثر این افراد به این موضوع پرداخته‌اند که پس از مدتی از شروع مطالعه برای کنکور ارشد، به دلیل تسلط و افزایش دانششان در حل سؤالات، اعتماد به نفسشان افزایش‌یافته و هر چقدر بیشتر تلاش می‌کرده‌اند، به خودباوری بیشتری می‌رسیدند؛ بنابراین می‌توان این نتیجه را گرفت که اگر مسیر مطالعه برای کنکور را درست و حرفه‌ای بگذرانید باگذشت زمان باورتان به قبولی در کنکور ارشد افزایش می‌یابد و این افزایش خودباوری به کم‌شدن استرس نیز کمک چشمگیری می‌کند.

منابع درست مطالعه برای کنکور ارشد

از دیگر موارد بسیار مهم، انتخاب درست منابع کنکور ارشد کامپیوترجامع ترین منابع آزمون ارشد 1403 رشته مهندسی کامپیوترجامع ترین منابع آزمون ارشد 1403 رشته مهندسی کامپیوترمهم ترین گام‌ برای کسب موفقیت در کنکور ارشد کامپیوتر، تهیه بهترین منابع است، بهترین منابع، منابعی هستند که تقریبا تمامی رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی کنکور ارشد کامپیوتر از آنها استفاده می‌کنند، در زیر این منابع را به شما معرفی می‌کنیم است. اگر منابع مطالعه‌تان را به‌درستی انتخاب کنید در طی مسیر سردرگم نخواهید شد و همین موضوع به داشتن و حفظ باور به خود کمک می‌کند؛ به‌عنوان‌مثال اگر در هنگام مطالعه موضوعی را کامل متوجه نشوید و مجبور شوید به سراغ منابع دیگری بروید، ممکن است دچار استرس و اضطراب شوید و این قضیه تأثیر بر روی اعتماد به‌ نفس و خودباوری‌ تان خواهد گذاشت.

سنجش خود در مسیر مطالعه

به‌عنوان آخرین متد ایجاد باور، می‌بایست به سنجش و ارزیابی به‌وسیله شرکت در آزمون آزمایشی با تعداد شرکت‌کنندگان بالا و کیفیت مناسب اشاره کرد. با شرکت در این آزمون‌ها می‌توانید ببینید که مطالعه‌تان برای کنکور ارشد چگونه بوده است و چنانچه بتوانید نتیجه قابل‌قبولی را کسب کنید، اعتماد به نفستان افزایش خواهد یافت و متوجه خواهید شد که می‌توانید چنین نتیجه‌ای را در کنکور نیز کسب کنید.

اجتناب از باورهای غلط

تصویری از سردرگمی و مشغله‌های ذهنی

دوری از باورهای غلط، آرامش و اعتماد به‌ نفس را در زندگی به ارمغان می‌آورد. به همین دلیل، توجه به باورها و تفکراتمان در مورد مطالعه و قبولی در کنکور ارشد، به‌عنوان یک تصمیم مهم در زندگی، بسیار حائز اهمیت است. متأسفانه افراد زیادی وجود دارند که هر ساله باورهای اشتباهی نسبت به کنکور ارشد کامپیوتر دارند. به‌عنوان‌مثال:

موارد گفته شده و بسیاری از موارد دیگر از تفکرات اشخاص علاقه‌مند به شرکت در کنکور ارشد کامپیوتر است که باید به شما بگوییم بسیاری از افراد بوده‌اند که شرایط ایده‌آلی برای مطالعه کنکور ارشد نداشته‌اند؛ ولی با پشتکار و همت خودشان توانسته‌اند رتبه‌ای چشمگیر در کنکور کسب کنند. در نتیجه بهتر است با جستجو و مطالعه مطالب مختلف در تفکرات و افکارتان تغییر به وجود آورید. سایت کنکور کامپیوتر منبع مناسبی برای این موضوع است.

جمع‌بندی

داشتن باور به خود، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های موفقیت در هر کاری، در مسیر کنکور ارشد نیز نقشی حیاتی ایفا می‌کند. این باور نه‌تنها به شما در مقابله با استرس و اضطراب (که از موانع اصلی مطالعه و یادگیری هستند) کمک می‌کند، بلکه اعتمادبه‌نفس و انگیزه لازم برای ادامه تلاش و پشتکار تا رسیدن به هدف را نیز در شما ایجاد می‌کند. به این دلیل مهم است که راهکارهای ایجاد و افزایش باور به خود را بیاموزید.

برای ایجاد و تقویت باور به خود، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مطالعه کتاب‌های روان‌شناسی و خودشناسی، به شما در شناخت بهتر خودتان و ارتقای اعتماد به نفستان کمک می‌کند. مدیتیشن و ریلکسیشن نیز با آرامش ذهن و کاهش اضطراب، زمینه را برای تمرکز بیشتر و یادگیری عمیق‌تر فراهم می‌کنند. علاوه‌ بر این، شرکت در آزمون‌ های آزمایشیآزمون آزمایشی کنکور کارشناسی ارشد کامپیوترآزمون آزمایشی کنکور کارشناسی ارشد کامپیوتراین صفحه عالی بهترین آزمون آزمایشی کنکور ارشد کامپیوتر را معرفی و مورد بررسی قرار داده و مزایای شرکت در آزمون آزمایشی ارشد کامپیوتر را بررسی کرده است با تعداد شرکت‌کنندگان بالا و کیفیت مناسب، فرصتی برای سنجش و ارزیابی خودتان در مقایسه با دیگران و همچنین شناسایی نقاط قوت و ضعفتان به شما می‌دهد. انتخاب منابع درست و متناسب با سطح دانش و نیازهایتان نیز از دیگر عوامل مهم در ایجاد و حفظ باور به قبولی در کنکور ارشد است؛ چرا که انتخاب منابع نامناسب و دشوار، می‌تواند به سردرگمی و ناکامی شما در مسیر مطالعه منجر شود.

چرا ایجاد باور به قبولی در کنکور ارشد کامپیوتر، آی تی و علوم کامپیوتر از اهمیت بالایی برخوردار است؟

ایجاد باور به قبولی در کنکور ارشد کامپیوتر، آی تی و علوم کامپیوتر از جهات مختلف حائز اهمیت است، از جمله می‌توان به افزایش اعتمادبه‌نفس و انگیزه، کاهش اضطراب و استرس، تمرکز و یادگیری بهتر و افزایش شانس موفقیت اشاره کرد.

چه زمانی باید باور به قبولی در کنکور ارشد را در خود ایجاد کنیم؟

ایجاد باور به قبولی در کنکور ارشد یک فرایند تدریجی است که باید از همان ابتدای شروع مطالعه آغاز شود. هرچه زودتر این باور را در خود ایجاد کنید، با اضطراب و استرس کمتری روبرو خواهید شد و باانگیزه و اعتمادبه‌نفس بیشتری به مطالعه ادامه خواهید داد.

باورهای غلط در رابطه با کنکور ارشد کامپیوتر، آی تی و علوم کامپیوتر چه مواردی هستند؟

برخی از باورهای غلط رایج در مورد کنکور ارشد کامپیوتر عبارت‌اند از: برای موفقیت در کنکور ارشد کامپیوتر باید در برنامه‌نویسی خوب باشید - دروس مهندسی کامپیوتر بسیار دشوار و پیچیده هستند - برای قبولی در کنکور ارشد کامپیوتر باید شغل خود را رها کنید - سن من برای شرکت در کنکور ارشد کامپیوتر بالا است.

همچنین هر گونه سوالی در مورد کلاس‌های آنلاین کنکور کامپیوتر و یا تهیه فیلم‌ها و یا رزرو مشاوره تک جلسه‌ای تلفنی با استاد رضوی دارید می‌توانید به طرق زیر از تیم پشتیبانی بپرسید:

آی دی تلگرام تیم پشتیبانی:     konkurcomputer_admin@

شماره تیم پشتیبانی:   09378555200

امتیازدهی5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 15.00 امتیاز (1 امتیاز)
اشتراک
بارگذاری نظرات
تلگرام اینستاگرام تماس با پشتیبانی: 09378555200 تماس با پشتیبانی: 09378555200