برنامه ریزی تا کنکور ارشد و دکتری: مشاوره خصوصیت با استاد رضوی رو رزرو کن!
ویس توضیحات مشاوره رزرو مشاوره
کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

مهندسی کامپیوتر پردیس دانشگاه صنعتی شریف

این صفحه به موشکافی مهندسی کامپیوتر پردیس صنعتی شریف از جمله حداقل رتبه لازم برای قبولی، دروس، چارت و اساتید مهندسی کامپیوتر پردیس خودگران شریف پرداخته است

احتمالاً می‌دانید که دانشگاه شریفارشد کامپیوتر شریفارشد کامپیوتر شریفاین صفحه عالی به معرفی ارشد کامپیوتر شریف پرداخته و ارشد کامپیوتر شریف را از همه زوایا از جمله گرایش ها، دروس هر گرایش، اساتید معروف و ... بررسی کرده یکی از دانشگاه‌های برتر کشور برای رشته‌های مهندسی است. رشته مهندسی کامپیوترمهندسی کامپیوتر چیست؟ معرفی رشته کامپیوتر توسط اساتید شریفمهندسی کامپیوتر چیست؟ معرفی رشته کامپیوتر توسط اساتید شریفاین صفحه به معرفی کامل رشته کامپیوتر، اعم از دروس رشته کامپیوتر، درآمد رشته کامپیوتر، شغل های رشته کامپیوتر، گرایش ها و زیر شاخه های رشته کامپیوتر پرداخته است نیز از پرطرف‌دارترین رشته‌های کنکور ریاضی و فنی است. این دانشگاه برای رشته مهندسی کامپیوتر صرفاً در مقطع کارشناسی تعدادی ورودی به‌صورت پذیرفته‌شدگان خودگردان جذب می‌کند، یعنی این افراد برای تحصیلشان ملزم به پرداخت شهریه‌ هستند؛ بنابراین اگر دانش‌آموز هستید و می‌خواهید درباره رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف پردیس خودگردان اطلاعات کسب کنید، ادامه مقاله را از دست ندهید. در این مقاله به آشنایی با دانشگاه صنعتی شریف، جایگاه علمی دانشگاه صنعتی شریف، آخرین رتبه لازم برای قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف - پردیس خودگردان در مقطع کارشناسی و ارشد، چارت درسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، اساتید هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی شریف، تفاوت دوره خودگردان و دوره روزانه و… می‌پردازیم.

معرفی کلی دانشگاه صنعتی شریف

آشنایی با دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف - پردیس خودگردان تهران

دانشگاه شریف با دارابودن بیش از 11680 دانشجو در مقاطع متفاوت، 457 عضو هیات علمی، بیش از ۶۰ دانشجوی بین‌المللی و بیش از ۶۸۰۰۰ فارغ‌التحصیل، یکی از بزرگترین و معتبر‌ترین دانشگاه‌های کشور برای رشته‌های علوم کامپیوترعلوم کامپیوتر یا کامپیوتر ساینس چیستعلوم کامپیوتر یا کامپیوتر ساینس چیستدر این صفحه به بررسی و موشکافی رشته علوم کامپیوتر اعم از بررسی بازار کار، گرایش‌ها، دروس و چارت درسی این رشته، میزان درآمد و حقوق فارغ التحصیلان این رشته و ادامه تحصیل در این رشته پرداخته‌ شده است. و مهندسی کامپیوترمهندسی کامپیوتر چیست؟ معرفی رشته کامپیوتر توسط اساتید شریفمهندسی کامپیوتر چیست؟ معرفی رشته کامپیوتر توسط اساتید شریفاین صفحه به معرفی کامل رشته کامپیوتر، اعم از دروس رشته کامپیوتر، درآمد رشته کامپیوتر، شغل های رشته کامپیوتر، گرایش ها و زیر شاخه های رشته کامپیوتر پرداخته است می‌باشد. این دانشکده در تهران، خیابان آزادی، دانشگاه صنعتی شریف واقع شده است. دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی، دو دسته دانشجو با پذیرش خودگردان جذب می‌کند: دانشجویان پذیرفته‌شده در پردیس بین‌المللی کیش و دانشجویان پذیرفته‌شده در پردیس تهران. در این مقاله قصد داریم درباره دوره خودگردان مهندسی کامپیوتر پردیس تهران صحبت کنیم.

تصویری از دانشگاه شریف

با مراجعه به وب‌ سایت دانشگاه صنعتی شریف و دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف می‌توانید اطلاعات جامعی درباره این دانشگاه کسب کنید.

رتبه جهانی دانشگاه صنعتی شریف

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کشور شناخته می‌شود و این امر در رتبه‌بندی‌های جهانی نیز قابل‌مشاهده است. نشریات و مؤسسات مختلفی وجود دارند که دانشگاه‌ها را با استفاده از معیارهای علمی و پژوهشی ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کنند. یکی از معتبرترین این رتبه‌بندی‌ها، رتبه‌بندی جهانی QS است که دانشگاه صنعتی شریف را در جایگاه 342 جهان قرار داده است. این رتبه برای یک دانشگاه صنعتی بسیار چشمگیر است و نشان‌دهنده کیفیت بالای آموزشی و پژوهشی آن است. این موفقیت نه تنها به اعتبار دانشگاه صنعتی شریف در سطح ملی می‌افزاید، بلکه جایگاه آن را در عرصه بین‌المللی نیز تقویت می‌کند.

رتبه دانشگاه صنعتی شریف در ایران

دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر ایران، همواره در رتبه‌بندی‌های ملی در جایگاه‌های بالایی قرار دارد. این دانشگاه به واسطه کیفیت آموزشی عالی، پژوهش‌های خلاقانه و همکاری‌های بین‌المللی، در میان دانشگاه‌های کشور از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیاری از رتبه‌بندی‌های داخلی، دانشگاه شریف را به‌عنوان بهترین یا یکی از برترین دانشگاه‌های ایران می‌شناسند. این موقعیت به دلیل تلاش‌های پیوسته در ارتقای زیرساخت‌های آموزشی و جذب اساتید و دانشجویان نخبه به‌دست‌آمده است.

تفاوت دوره خودگردان تهران و روزانه در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف

اگر می‌خواهید درباره تفاوت دوره خودگردان تهران و روزانه مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف بدانید، در این بخش از جنبه‌های متفاوت این موضوع را بررسی کرده‌ایم:

آموزش دوره خودگردان تهران دانشگاه شریف

باید بدانید که دو دوره خودگردان و روزانه تفاوتی از لحاظ آموزش ندارند.

شهریه دوره خودگردان تهران دانشگاه شریف

دانشجویان روزانه شهریه نمی‌پردازند؛ اما دانشجویان دوره خودگردان باید شهریه بپردازند. قبل از اینکه دوره‌‌های خودگردان را انتخاب کنید، از میزان شهریه آن و شرایط پرداخت آن مطلع شوید، زیرا شهریه دوره‌های خودگردان مبلغ نسبتاً زیادی است.

محل تحصیل دوره خودگردان تهران دانشگاه شریف

دانشجویانی که در دوره خودگردان تهران پذیرفته‌ می‌شوند، محل تحصیلشان تفاوتی با دانشجویان دوره روزانه ندارند.

اساتید و کلاس‌ های دوره خودگردان تهران دانشگاه شریف

اساتید و کلاس‌های دوره روزانه و خودگردان تهران یکسان است.

مدرک دوره خودگردان تهران دانشگاه شریف

در مدرک دوره خودگردان مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف، دوره خودگردان قید می‌شود.

سرفصل و چارت درسی دوره خودگردان تهران دانشگاه شریف

از لحاظ سرفصل درس‌ها و چارت درسی، دوره روزانه و خودگردان تفاوتی با هم ندارند.

شرایط اپلای فارغ‌ التحصیلان دوره خودگردان تهران دانشگاه شریف

فارغ‌التحصیلان دوره خودگردان نیز از اعتبار و شهرت دانشگاه شریف بهره‌‌مند می‌شوند.

آزادسازی مدرک دوره خودگردان تهران دانشگاه شریف

در انتهای دوره خودگردان دانشگاه شریف، مدرک دانشجویان آزاد است، درحالی‌که آزادسازی مدرک دانشجویان دوره روزانه نیازمند پرداخت هزینه است.

شهریه دوره خودگردان مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف

اگر می‌خواهید دوره خودگردان مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف را برای تحصیل انتخاب کنید، باید قبل از انتخابتان، از میزان شهریه دوره خودگردان دانشگاه مطلع باشید. ازآنجایی‌که شهریه دوره‌های خودگردان نسبتاً زیاد است، اگر از آن اطلاع نداشته باشید و دوره خودگردان قبول شوید، ممکن است از انتخابتان پشیمان شوید. بر اساس اطلاعاتی که در سایت دانشگاه شریف قرار دارد، شهریه ثابت دانشگاه شریف برای دوره کارشناسی مهندسی کامپیوتر، 234.360.000 ریال است. است. شهریه هر واحد درس نظری 15.624.000 ریال و شهریه هر واحد درس عملی 23.436.000 ریال است. هزینه دوره کارآموزی نیز 7.812.000 ریال است. این اطلاعات برای دانشجویان ورودی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ است و هر ساله این نرخ‌‌ها افزایش پیدا می‌کند. برای اطلاع از نرخ دقیق آن باید به وب‌سایت دانشگاه شریف مراجعه کنید. اگر می‌خواهید میزان افزایش هر ساله را بدانید، جدول زیر اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می‌دهد:

تصویری از جدول  نرخ افزایش شهریه سال‌‌های 1398 تا 1402

هزینه کل دوره کارشناسی دوره خودگردان مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف

حال می‌خواهیم بدانیم هزینه کل دوره کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف چقدر می‌شود. با مراجعه به صفحه کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف می‌توانید از تعداد واحد‌های نظری، عملی و… مطلع شوید. همچنین اطلاعات دیگری کسب کنید.

در دوره کارشناسی مهندسی کامپیوتر هر دانشجوی باید 20 واحد درس عمومی (2 واحد درس عملی، مابقی درس نظری)، 25 واحد درس پایه (2 واحد عملی، مابقی درس نظری)، 61 واحد درس اصلی (9 واحد درس عملی، مابقی درس نظری)، 21 واحد درس تخصصی‌ (تماماً عملی) و 13 واحد دروس اختیاری (بسته به انتخاب دانشجو می‌تواند ترکیبی از دروس عملی و نظری باشد). حال می‌توانیم تخمینی از هزینه کل دوره کارشناسی داشته باشیم. جدول زیر این اطلاعات را نمایش می‌دهد:

هزینه کلتعدادهزینهنرخ‌ها
1874880000 8 ترم 234360000 نرخ شهریه ثابت
1984248000 127 واحد 15624000 نرخ درس نظری
304668000 13 واحد 23436000 نرخ درس عملی
7812000 1 دوره 7812000 نرخ کارآموزی
4171608000 - - مجموع

یعنی به طور میانگین ورودی‌های ۱۴۰۲ سالیانه حدود 105 میلیون تومان هزینه کرده‌اند.

حداقل رتبه لازم برای قبولی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف - پردیس خودگردان تهران در مقطع لیسانس

اگر شما نیز در این اندیشه‌اید که با چه رتبه‌ای در کنکور سراسری ریاضی و فنی می‌توانید در رشته کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف - پردیس خودگردان تهران پذیرفته شوید، ادامه این بخش برایتان سودمند خواهد بود. ابتدا نیاز است که سهمیه‌های مناطق را تفکیک کنیم و سپس محدوده‌ای برای رتبه‌های قبولی در مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف - پردیس خودگردان ارائه دهیم. اطلاعات زیر مربوط به کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ است. ازآنجایی‌که این تعداد ورودی‌های محدودی به‌صورت خودگردان در این دانشگاه پذیرفته‌ می‌شوند، اطلاعات کافی از پذیرفته‌شدگان منطقه سه در دسترس نیست. اما حدود رتبه برای منطقه یک و دو به‌صورت زیر آمده است.

برای دانش‌ آموزان دارای سهمیه منطقه یک

اگر دانش‌آموز منطقه یک هستید، باید رتبه شما در منطقه بین 370 (حدود 600 کشوری) تا 470 (حدود 780 کشوری) باشد.

برای دانش‌ آموزان دارای سهمیه منطقه دو

دانش‌‌آموزان منطقه دو باید رتبه بین 310 (حدودا 900 کشوری) تا 720 (حدوداً 2200 کشوری) برای ورود به کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف - پردیس خودگردان تهران کسب کنند.

در صفحه ظرفیت مهندسی کامپیوتر شریفظرفیت مهندسی کامپیوتر شریفظرفیت مهندسی کامپیوتر شریفظرفیت مهندسی کامپیوتر شریف در سه مقطع لیسانس یا همان کنکور سراسری، مقطع ارشد کامپیوتر و مقطع دکتری کامپیوتر در این صفحه عالی بررسی شده است می‌توانید اطلاعات جامعی درباره ظرفیت این دانشگاه کسب کنید.

آخرین رتبه قبولی برای مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف - پردیس خودگردان تهران در مقطع کارشناسی

یکی از پرسش‌های متداول این است که آخرین رتبه قبولی در یک دانشگاه و رشته خاص چه عددی است؟ برای پاسخ به این سؤال باید در نظر داشته باشید که این رتبه‌ها هر سال دستخوش تغییر می‌شوند. بااین‌حال، آخرین رتبه‌های قبولی به‌صورت تقریبی به شرح زیر است (اطلاعات مربوط به کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ است):

تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف - پردیس خودگردان در رشته مهندسی کامپیوتر

باید بدانید که دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف صرفاً در مقطع کارشناسی مهندسی کامپیوتر اقدام به جذب دانشجو به‌صورت دوره خودگردان می‌کند و در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری به‌صورت دوره خودگردان پذیرش ندارد.

چارت مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف - پردیس خودگردان مقطع لیسانس

باید بدانید که تفاوتی بین دانشجویان دوره خودگردان و روزانه از لحاظ آموزشی وجود ندارد و هر دوی‌ آنها می‌توانند درس‌های مشابهی را اخذ کنند؛ بنابراین می‌توانید به صفحه چارت مهندسی کامپیوتر شریفچارت مهندسی کامپیوتر شریفچارت مهندسی کامپیوتر شریفاین صفحه عالی چارت مهندسی کامپیوتر شریف را معرفی کرده و دروس پایه، دروس اصلی، دروس اصلی و دروس اختیاری مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف را معرفی کرده است مراجعه کنید و اطلاعات مورد نیاز‌تان را کسب کنید. همچنین صفحه کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف اطلاعات خوبی دررابطه‌با دروس این دوره، سرفصل درس‌ها، چارت رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف و… در اختیارتان قرار می‌دهد.

دروس مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف - پردیس خودگردان

با مراجعه به چارت مهندسی کامپیوتر شریفچارت مهندسی کامپیوتر شریفچارت مهندسی کامپیوتر شریفاین صفحه عالی چارت مهندسی کامپیوتر شریف را معرفی کرده و دروس پایه، دروس اصلی، دروس اصلی و دروس اختیاری مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف را معرفی کرده است می‌توانید دروسی که هر دانشجوی مهندسی کامپیوتر باید بگذراند را بشناسید. در زیر به‌صورت خلاصه به این برنامه درسی اشاره می‌کنیم.

واحد‌های درسی هر دانشجوی مهندسی کامپیوتر به‌صورت زیر است:

دروستعداد واحد
دروس عمومی 22 واحد
دروس پایه 20 واحد
دروس اصلی 84 واحد
دروس اختیاری 14 واحد
جمع 140 واحد

دروس پایه به شرح زیر هستند:

همچنین در مجموع باید ۸۴ واحد درس اصلی گذرانده شود که در جدول زیر آمده است:

ردیفعنوانتعداد واحدنوع واحد
1 مبانی کامپیوتر و برنامه سازی 3 نظری
2 مدارهای الکتریکی 3 نظری
3 ریاضیات گسستهجامع ترین آموزش درس ریاضی گسستهجامع ترین آموزش درس ریاضی گسستهدرس ریاضیات گسسته به معرفی مباحثی نظیر شمارش و احتمال، استدلال و برهان خلف، نظریه اعداد، منطق ریاضی، روابط بازگشتی، روابط و نظریه‌ گراف می‌پردازد. از آن رو که در عصر کنونی ریاضی گسسته بطور گسترده‌ در رشته کامپیوتر و برنامه نویسی استفاده می‌شود در این صفحه به معرفی و بررسی درس ریاضی گسسته پرداخته شده است 3 نظری
4 برنامه سازی پیشرفته 3 نظری
5 ساختمان دادهآموزش ساختمان داده و الگوریتمآموزش ساختمان داده و الگوریتمهر ساختمان داده یک نوع فرمت ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌ها در کامپیوتر است، که امکان دسترسی و اصلاح کارآمد آن داده‌ها را برای یکسری از الگوریتم‌ها و کاربردها فراهم می‌کند، در این صفحه به بررسی و آموزش ساختمان داده و الگوریتم پرداخته شده است 3 نظری
6 مدار منطقیآموزش مدار منطقی به زبان ساده - بررسی مدار منطقی و انواع آنآموزش مدار منطقی به زبان ساده - بررسی مدار منطقی و انواع آنامروزه درک صحیحی از مدارهای منطقی برای هر مهندس برق و کامپیوتر ضروری است. این مدارها عنصر اصلی کامپیوترها و بسیاری از وسایل الکترونیکی اطراف ما هستند، در این صفحه به بررسی و آموزش مدار منطقی پرداخته شده است 3 نظری
7 نظریه زبان‌ ها و ماشین‌ هادرس نظریه زبان ها و ماشین هادرس نظریه زبان ها و ماشین هااین صفحه عالی به معرفی درس نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها پرداخته است، همچنین به اهمیت درس نظریه در کنکور ارشد کامپیوتر، سرفصل‌ها، معرفی مراجع و فیلم‌های آموزشی این درس پرداخته است. 3 نظری
8 زبان تخصصی 2 نظری
9 روش پژوهش و ارائه 2 نظری
10 ریاضی مهندسی 3 نظری
11 معماری کامپیوتر آموزش جامع معماری کامپیوترآموزش جامع معماری کامپیوتر در مهندسی کامپیوتر، معماری کامپیوتر مجموعه‌ای از قوانین و روش‌هایی است که به چگونگی طراحی، کارکرد، سازماندهی و پیاده سازی (ساخت) سیستم‌های کامپیوتری می‌پردازد، در این صفحه به بررسی و آموزش کامل معماری کامپیوتر پرداخته شده است 3 نظری
12 سیستم عاملمعرفی درس سیستم عامل – بهترین آموزش درس سیستم عامل در کشورمعرفی درس سیستم عامل – بهترین آموزش درس سیستم عامل در کشوردرس سیستم عامل در این صفحه معرفی شده، همچنین بهترین آموزش درس سیستم عامل در کشور را می‌توانید در این صفحه تهیه کنید، فصول و مراجع سیستم عامل نیز بررسی شده 3 نظری
13 طراحی الگوریتمآموزش طراحی الگوریتم به زبان سادهآموزش طراحی الگوریتم به زبان سادهدرس طراحی الگوریتم‌ یکی از مهم‌ترین و بنیادیترین دروس‌ رشته کامپیوتر است. هدف از این درس، معرفی روش‌های مختلف طراحی الگوریتم‌ها برای حل مسائل گوناگون است، در این صفحه به معرفی و آموزش طراحی الگوریتم پرداخته شده است. 3 نظری
14 طراحی کامپیوتری سیستم های دیجیتال 3 نظری
15 سیگنال ها و سیستم هاهمه چیز درباره درس سیگنال و سیستم، 0 تا 100 سیگنال و سیستمهمه چیز درباره درس سیگنال و سیستم، 0 تا 100 سیگنال و سیستماین صفحه به معرفی درس سیگنال و سیستم به زبان ساده پرداخته، همچنین پیش نیاز درس سیگنال و سیستم و سرفصل‌های آن بررسی و منابع درس سیگنال و سیستم معرفی شده است 3 نظری
16 ریزپردازنده و زبان اسمبلی 3 نظری
17 هوش مصنوعیدرس هوش مصنوعیدرس هوش مصنوعیاین صفحه عالی به معرفی درس هوش مصنوعی از جمله پیش نیازهای درس هوش مصنوعی، سرفصل و منابع درس هوش مصنوعی و فیلم‌های آموزشی درس هوش مصنوعی پرداخته شده و سیستم های خبره 3 نظری
18 شبکه های کامپیوتریجامع‌ترین آموزش درس شبکه های کامپیوتریجامع‌ترین آموزش درس شبکه های کامپیوتریدرس شبکه‌ های کامپیوتری یکی از مهم‌ترین و بنیادیترین دروس‌ رشته کامپیوتر است، با توجه به اینکه اینترنت امروزی بزرگترین سیستم مهندسی ساخت دست بشر در تمام طول تاریخ است، آشنایی با شبکه‌های کامپیوتری برای تمامی علاقه‌مندان و دانشجویان رشته کامپیوتر الزامی است، در این راستا در این صفحه به معرفی شبکه‌های کامپیوتری پرداخته‌ شده است1 3 نظری
19 شبکه های کامپیوتری2 3 نظری
20 اصول طراحی کامپایلر 3 نظری
21 الکترونیک دیجیتال و VLSI 3 نظری
22 ساختار و زبان کامپیوتر 3 نظری
23 پایگاه دادهپایگاه داده چیست؟ – انواع، مفاهیم و کاربردهاپایگاه داده چیست؟ – انواع، مفاهیم و کاربردهاپایگاه داده چیست؟ این مقاله به بررسی این موضوع و همچنین انواع پایگاه داده، کاربردهای پایگاه داده، محبوب ترین پایگاه های داده و اجزای اصلی پایگاه داده پرداخته 3 نظری
24 تحلیل و طراحی سیستم ها 3 نظری
25 هم‌طراحی سخت افزار و نرم افزار 3 نظری
26 مهندسی اینترنت 3 نظری
27 آزمایشگاه سیستم عامل 1 عملی
28 آزمایشگاه مدارهای منطقی و معماری کامپیوتر 1 عملی
29 آزمایشگاه ریزپردازنده 1 عملی
30 آزمایشگاه شبکه های کامپیوتر 1 عملی
31 پروژه 3 عملی
32 کارآموزی 1 عملی

در نهایت تعدادی درس اختیاری باتوجه‌به تمرکز و علاقه دانشجو باید اخذ شود. صفحه کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف اطلاعات جامعی دراین‌رابطه دارد.

معرفی اساتید هیئت‌ علمی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف - پردیس خودگردان تهران

یکی از فاکتور‌های مهم که نقش تعیین‌کننده‌ای در جایگاه علمی یک دانشگاه ایفا می‌کند، اساتید آن دانشگاه هستند. همان‌طور که بیان شد، تفاوت بین آموزش دانشجویان دوره روزانه و خودگردان تهران وجود ندارد، بنابراین اساتید دوره خودگردان تفاوتی با اساتید دوره روزانه این دانشگاه ندارند. در زیر تعداد از اساتید گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف را مشاهده می‌کنید:

تصویری از آقای دکتر حمیدرضا ربیعی

آقای دکتر حمیدرضا ربیعی: استاد ممتاز، عضو هیئت‌علمی، متخصص حوزه شبکه‌های چندرسانه‌ای، هوش مصنوعی، شبکه‌های اجتماعی، بینایی‌ کامپیوتری، بیوانفورماتیک

صفحه آقای دکتر حمیدرضا ربیعی

صفحه گوگل اسکالر دکتر حمیدرضا ربیعی

تصویری از خانم دکتر مهدیه سلیمانی

خانم دکتر مهدیه سلیمانی: دانشیار و متخصص حوزه‌های هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق

صفحه خانم دکتر مهدیه سلیمانی

صفحه گوگل اسکالر دکتر مهدیه سلیمانی

تصویری از آقای دکتر محمدحسین رهبان

آقای دکتر محمدحسین رهبان: استادیار و متخصص حوزه‌های یادگیری ماشین، آمار و احتمال، بیولوژی محاسباتی

صفحه آقای دکتر محمدحسین رهبان

صفحه گوگل اسکالر دکتر محمدحسین رهبان

تصویری از خانم دکتر شهره کسایی

خانم دکتر شهره کسایی: استاد تمام و متخصص حوزه‌های بینایی کامپیوتری، پردازش تصویر، پردازش ویدئو

صفحه خانم دکتر شهره کسایی

صفحه گوگل اسکالر دکتر علیرضا اجلالی

تصویری از آقای دکتر علیرضا اجلالی

آقای دکتر علیرضا اجلالی: دانشیار و متخصص حوزه‌های طراحی کم‌توان، سیستم‌های Fault Tolerant، سیستم‌های تعبیه شده

صفحه آقای دکتر علیرضا اجلالی

صفحه آقای دکتر علیرضا اجلالی

جمع‌بندی

مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف پردیس خودگردان یکی از پرطرف‌دارترین رشته‌ها در یک دانشگاه برتر کشور است. دانشجویان متقاضی این رشته باید درباره این دانشگاه و رشته آگاهی داشته باشند.

چه رتبه‌ای در منطقه‌های متفاوت باید در آزمون سراسری کسب کنیم تا در دانشگاه صنعتی شریف - پردیس خودگردان تهران رشته مهندسی کامپیوتر پذیرفته شویم؟

1-برای دانش‌آموزان منطقه یک: رتبه بین 370 (حدود 600 کشوری) تا 470 (حدود 780 کشوری) 2-برای دانش‌آموزان منطقه دو: رتبه بین 310 (حدودا 900 کشوری) تا 720 (حدوداً 2200 کشوری)

چگونه‌ می‌توانم از دروس ارائه شده در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف - پردیس خودگردان تهران مطلع شوم؟

اطلاعات مربوط به دروسی که دانشجویان مهندسی کامپیوتر می‌گذرانند را می‌توانید در صفحه چارت درسی مهندسی کامپیوتر پیدا کنید.

چگونه‌ می‌توانم به کارنامه‌های پذیرفته‌شدگان مقطع ارشد مهندسی کامپیوتر دسترسی داشته باشم؟

شما با مراجعه به کارنامه‌های کنکور ارشد کامپیوتر می‌توانید به کارنامه افرادی که در مقطع ارشد در دانشگاه و گرایش‌های متفاوتی پذیرش گرفته‌اند مراجعه کنید و اطلاعات جامعی کسب کنید.

پذیرفته‌شدگان مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف - پردیس خودگردان تهران کجا تحصیل می‌کنند؟

تفاوتی بین محل تحصیل دانشجویان خودگردان تهران و دانشجویان روزانه مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف وجود ندارد. هر دوی آنها در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف واقع در تهران، خیابان آزادی، دانشگاه صنعتی شریف تحصیل می‌کنند.

هزینه کل دوره خودگردان تهران کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف چقدر می‌شود؟

بر اساس محاسباتی که در مقاله انجام دادیم، برای کل دوره کارشناسی خودگردان ورودی ۱۴۰۲ باید حدود ۴۱۷ میلیون تومان هزینه کنید.

هزینه‌های جزئی دوره خودگردان مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف چگونه است؟

شهریه ثابت دانشگاه شریف برای دوره کارشناسی مهندسی کامپیوتر، 234.360.000 ریال می‌باشد. می‌باشد. شهریه هر واحد درس نظری 15.624.000 ریال و شهریه هر واحد درس عملی 23.436.000 ریال می‌باشد. هزینه دوره کارآموزی نیز 7.812.000 ریال است.

همچنین هر گونه سوالی در مورد کلاس‌های آنلاین کنکور کامپیوتر و یا تهیه فیلم‌ها و یا رزرو مشاوره تک جلسه‌ای تلفنی با استاد رضوی دارید می‌توانید به طرق زیر از تیم پشتیبانی بپرسید:

آی دی تلگرام تیم پشتیبانی:     konkurcomputer_admin@

شماره تیم پشتیبانی:   09378555200

امتیازدهی5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 15.00 امتیاز (1 امتیاز)
اشتراک
بارگذاری نظرات
تلگرام اینستاگرام تماس با پشتیبانی: 09378555200 تماس با پشتیبانی: 09378555200