برنامه مسیر ۸ ماهه تا کنکور: مشاوره خصوصیت با استاد رضوی رو رزرو کن!
رزرو مشاوره
کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

معرفی ارشد فناوری اطلاعات دانشگاه تهران

در این صفحه گرایش فناوری اطلاعات مقطع ارشد دانشگاه تهران از جمله اساتید، دروس مقطع ارشد و فیلدهای گرایش فناوری اطلاعات دانشگاه تهران بررسی شده است

در این مقاله به معرفی گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد آی تی دانشگاه تهران می‌پردازیم، در ابتدا دانشکده گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد آی تی دانشگاه تهران را معرفی می‌کنیم و سپس، به بررسی اساتید گروه مهندسی فناوری اطلاعات ارشد آی تی دانشگاه تهران می‌پردازیم. در ادامه نیز چارت درسی مهندسی فناوری اطلاعات ارشد آی تی دانشگاه تهران و بررسی کار کردن حین تحصیل در ارشد آی تی دانشگاه تهران مورد بررسی قرار می گیرد. در آخر توضیح داده می‌شود که چرا دانشگاه تهران برای مهندسی فناوری اطلاعات ارشد آی تی مناسب است.

معرفی دانشکده گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد آی‌ تی دانشگاه تهران

گرایش مهندسی فناوری اطلاعات در مقطع ارشد آی‌ تی دانشگاه تهران، یکی از گرایش‌های دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران است. دانشکده فناوری اطلاعات مقطع ارشد آی‌ تی دانشگاه تهران در خیابان کارگر و درون پردیس دانشکدگان فنی دانشگاه تهران قرار گرفته است. اگر از دانشکده فناوری اطلاعات دانشگاه تهران حدود 300 متر به بالا بروید، به پردیس کوی دانشگاه تهران خواهید رسید که محل اقامت دانشجویان دانشگاه تهران است.

گرچه جزئیات کاملی درباره پردیس کوی دانشگاه تهران در دسترس نیست، اما می‌توانیم اطلاعات مفیدی را در خصوص دانشکده مهندسی فناوری اطلاعات مقطع ارشد دانشگاه تهران ارائه دهیم. دانشکده ارشد آی‌ تی دانشگاه تهران در پردیس دانشکدگان فنی دانشگاه تهران و در خیابان کارگر قرار دارد. در محوطه دانشگاه تهران، بوفه‌ای نیز وجود دارد که در نزدیکی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران قرار گرفته است، بر اساس تجربه، این بوفه معمولاً تا ساعت 7 شب باز است. علاوه بر این علاوه بر سلف دانشکده فنی، رستورانی در محوطه دانشکده فنی وجود دارد که اساتید و دانشجویان امکان تهیه غذا از آن را دارند.

دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران از دو ساختمان تشکیل شده است. ساختمان اول که قدیمی‌تر است، شامل اتاق‌های اساتید، مسئولین آموزش و چندین آزمایشگاه است. ساختمان دوم که جدیدتر و بزرگ‌تر است، در فاصله کمی از ساختمان قدیمی قرار گرفته است. این ساختمان دارای ماشین‌های خودکار برای تهیه خوراکی و نوشیدنی، نمازخانه و زیراکس است، الیته دانشکده قدیم برق و کامپیوتر هم دارای ماشین خودکار برای تهیه خوراکی است. فضای اشتراکی این ساختمان نسبت به ساختمان قدیمی، ساده‌تر و خلوت‌تر است. طبقات این ساختمان شامل کلاس‌ها، چند آزمایشگاه و اتاق‌های کنفرانس است.

بررسی اساتید گروه گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد دانشگاه تهران

اساتید اصلی گروه ارشد فناوری اطلاعات دانشگاه تهران شامل دکتر تقی یاره، دکتر صیاد حقیقی و دکتر هاشمی است. در حال حاضر، مدیرگروه گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد دانشگاه تهران دکتر تقی یاره است.

دکتر تقی یاره بیشتر در حوزه یادگیری الکترونیکی فعالیت پژوهشی دارد و درس روش تحقیق را تدریس می‌کند. دکتر صیاد حقیقی فعالیت اصلی خود را در حوزه امنیت اطلاعاتامنیت اطلاعات چیست؟امنیت اطلاعات چیست؟امنیت اطلاعات چیست و چرا امنیت اطلاعات مهم است؟ این صفحه عالی روش‌های ایمن سازی و پیشگیری از اطلاعات را شرح داده و انواع داده ها از نظر امنیت را توضیح داده دارد و دروسی مانند امنیت پیشرفته را تدریس می‌کند. ایشان همچنین یکی از معدود افراد دانشکده گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد آی‌ تی دانشگاه تهران هستند که روی بلاکچینبراستی بلاکچین چیست؟ از 0 تا 100 بلاکچین به زبان سادهبراستی بلاکچین چیست؟ از 0 تا 100 بلاکچین به زبان سادهبراستی بلاکچین چیست؟ افراد زیادی می‌خواهند با بلاکچین آشنا شوند، اما نمی‌توانند در سایت‌ها توضیح ساده ای از بلاکچین بیابند، این مقاله به توضیح بلاچین به زبان ساده پرداخته فعالیت دارند. پژوهش‌های ایشان بیشتر از جنس تئوری و ریاضیاتی است تا امنیت.

دکتر هاشمی، دروس مربوط به رشته تجارت الکترونیکرشته تجارت الکترونیکرشته تجارت الکترونیکتجارت الکترونیک دربرگیرنده هرگونه تجارت و تعامل مدیریتی است که با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت می‌گیرد. را تدریس می‌کند. فعالیت‌های ایشان در حوزه رایانش ابریرایانش ابری چیست؟رایانش ابری(Cloud Computing)به زبان سادهرایانش ابری چیست؟رایانش ابری(Cloud Computing)به زبان سادهاین مقاله عالی به تعریف رایانش ابری (محاسبات ابری) یا Cloud Computing، کاربرد رایانش ابری، مزایای و معایب رایانش ابری و انواع سرویس های رایانش ابری پرداخته، تشخیص زلزله و کاربردهای هوش مصنوعیهوش مصنوعی (AI) چیست؟ انواع، کاربردها، مزایا و معایبهوش مصنوعی (AI) چیست؟ انواع، کاربردها، مزایا و معایبهوش مصنوعی یا Artificial Intelligence یا به اختصار AI، امروزه کاربردهای بسیاری پیدا کرده و به یکی از داغ‌ترین حوزه‌های بشر تبدیل شده است، اما با این وجود بسیاری از افراد با کاربردهای آن آشنایی کامل ندارند، به همین علت در این صفحه کاربردها، مزایا و معایب AI بطور کامل بررسی شده است در مالتی مدیا، مانند تشخیص بیماری از روی تصاویر، است. در کل، بسیاری از اساتید گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد آی‌ تی دانشگاه تهران، حوزه کاریشان به هوش مصنوعی نزدیک است. دکتر تقی یاره که در حوزه یادگیری الکترونیکی فعالیت دارد، اغلب کارهای دانشجویانش در سمت هوش مصنوعی یا جمع‌آوری داده در زمینه هوش مصنوعی است.

اساتید دیگر گروه گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد آی‌ تی دانشگاه تهران شامل دکتر اسدپور، دکتر ظروفی، دکتر خوانساری، دکتر رهگذر، دکتر شاکری، دکتر فیلی، دکتر یزدانی، دکتر مشیری و دکتر فاطمی است. در حال حاضر، دکتر فاطمی در گروه مهندسی فناوری اطلاعات ارشد دانشگاه تهران حضور ندارند. دکتر اسدپور در حوزه تحلیل شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند و شرکت ایشان نیز روی پروژه‌های تحلیلی کار می‌کند. ایشان درس شبکه‌های اجتماعی را نیز تدریس می‌کنند.

دکتر ظروفی بیشتر در حوزه پردازش تصویرپردازش تصویر دیجیتال چیست؟ چه انواعی دارد؟ چه مراحلی را شامل می‌شود؟ پردازش تصویر دیجیتال چیست؟ چه انواعی دارد؟ چه مراحلی را شامل می‌شود؟ پردازش تصویر یکی از فیلدهای پرطرفدار مرتبط با گرافیک کامپیوتر، بینایی کامپیوتر، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، و الگوریتم‌ها و محاسبات است که ارتباط تنگاتنگی میان تمام آنهاست. در نتیجه در این صفحه علاوه بر معرفی این فیلد، نقشه راهی نیز برای علاقه‌مندان این حوزه ارائه کرده‌ایم.، به‌خصوص پردازش تصاویر پزشکی، فعالیت می‌کند. دکتر خوانساری فعالیت خود را در حوزه شبکهمعرفی و بررسی رشته شبکه های کامپیوتریمعرفی و بررسی رشته شبکه های کامپیوتریرشته شبکه های کامپیوتری یکی از رشته های مقطع ارشد کامپیوتر است، در این صفحه مواردی همچون دروس ارشد شبکه های کامپیوتری، بازار کار رشته شبکه های کامپیوتری، ظرفیت این رشته در دانشگاه‌های دولتی بررسی شده است دارد و دروسی مثل شبکه‌های کامپیوتری پیشرفته را تدریس می‌کند. از بین فعالیت‌های ایشان می‌توان به اینترنت اشیااینترنت اشیا iot چیست ⚡️ اینترنت اشیا چیست به زبان سادهاینترنت اشیا iot چیست ⚡️ اینترنت اشیا چیست به زبان سادهاین مقاله عالی معرفی کرده اینترنت اشیا iot چیست و چه کاربردی دارد و تاریخچه IoT، حوزه های کاربرد اینترنت اشیا و مزایا و معایب اینترنت اشیا را بررسی کرده ، کیفیت سرویس و بهینه‌سازی اشاره کرد. ایشان همچنین در IBM فعالیت پیوسته دارند و بسیاری از پروژه‌های ایشان بر اساس فعالیت‌هایشان در پژوهشگاه تعریف می‌شود.

دکتر رهگذر دروس پایگاه دادهدرس پایگاه داده ⚡️ پایگاه داده کنکور ارشد کامپیوتر و آی تیدرس پایگاه داده ⚡️ پایگاه داده کنکور ارشد کامپیوتر و آی تیاین مقاله عالی توضیح داده که درس پایگاه داده چیست و چه کاربردهایی دارد و منابع و سرفصل های درس پایگاه داده در آزمون کنکور ارشد کامپیوتر و آی تی را بررسی کرده پیشرفته را تدریس می‌کند و فعالیت ایشان در تحلیل شبکه‌های اقتصادی و حوزه بیوانفورماتیکگرایش بیوانفورماتیکگرایش بیوانفورماتیکبیوانفورماتیک از رشته‌های نو، جذاب و میان رشته‌ای است، با توجه به اطلاعات کمی که در این زمنیه وجود دارد در این مقاله سعی کرده‌ایم هر آنچه در مورد بیوانفورماتیک باید بدانید را به شما بگوییم، با این مقاله کامل و جذاب با ما همراه باشید است. دکتر فیلی فعالیت اصلی خود را در زمینه NLP و یادگیری عمیقیادگیری عمیق چیست؟ معرفی کامل یادگیری عمیق به زبان سادهیادگیری عمیق چیست؟ معرفی کامل یادگیری عمیق به زبان سادهاین مقاله به سوالات رو به رو پاسخ داده : یادگیری عمیق چیست و چگونه کار می‌کند؟ آیا یادگیری عمیق همان شبکه عصبی است؟ تفاوت یادگیری عمیق با یادگیری ماشین چیست؟ دارد. دکتر مشیری فعالیت اصلی خود را بیشتر در یادگیری عمیق، ترکیب اطلاعات و کاربردهای ترکیب اطلاعات در حوزه‌های صنعتی و پزشکی دارد.

بررسی دروس گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد آی‌ تی دانشگاه تهران

در گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد دانشگاه تهران، نیاز به‌ گذراندن یک درس کمتر نسبت به بقیه رشته‌ها است. به‌طورکلی، شما باید 21 واحد درسی را بگذرانید. این شامل 2 واحد روش تحقیق و 6 واحد پروژه است که در مجموع 29 واحد می‌شود. جزئیات این دروس در چارتی قابل‌مشاهده است که در سایت دانشکده گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد دانشگاه تهران قرار دارد. دو درس جبرانی وجود دارد که اگر در کارشناسی قبول نشدید، باید آن‌ها را انتخاب کنید. این دروس شامل طراحی الگوریتمآموزش طراحی الگوریتم به زبان سادهآموزش طراحی الگوریتم به زبان سادهدرس طراحی الگوریتم‌ یکی از مهم‌ترین و بنیادیترین دروس‌ رشته کامپیوتر است. هدف از این درس، معرفی روش‌های مختلف طراحی الگوریتم‌ها برای حل مسائل گوناگون است، در این صفحه به معرفی و آموزش طراحی الگوریتم پرداخته شده است. و مبانی فناوری اطلاعات هستند.

از بین 21 واحد درسی، 9 واحد از دروس اصلی است که شامل مدیریت فناوری اطلاعات، کسب و کار الکترونیکی پیشرفته، شبکه‌های کامپیوتری پیشرفته، سیستم‌های چند رسانه‌ای پیشرفته، امنیت شبکه پیشرفته، بازیابی هوشمند اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. شما باید سه درس از این دروس را انتخاب کنید. دروس اختیاری نیز تنوع بالایی دارد و شامل موضوعاتی از قبیل نظریه بازی‌ هاسرفصل درس نظریه بازی هاسرفصل درس نظریه بازی هادر این صفحه سرفصل درس نظریه بازی ها معرفی شده است، همین طور در خصوص هدف این درس، نحوه ارزشیابی و منابع این درس توضیح داده شده است، یادگیری عمیق، محاسبات کوانتمی، اینترنت اشیا، داده کاویداده‌ کاوی چیست؟ بررسی 0 تا 100 دیتا ماینینگ (data mining)داده‌ کاوی چیست؟ بررسی 0 تا 100 دیتا ماینینگ (data mining)این مقاله عالی بررسی کرده که داده کاوی یا دیتا ماینینگ (data mining) چیست و چه کاربردی دارد، سپس انواع روش های داده کاوی و مزایای دیتا ماینینگ را بررسی کرده، سیستم‌عامل پیشرفته، آموزش الکترونیکی، گرافیک کامپیوتری پیشرفته و سایر دروس گرایش‌های مختلف است که در مجموع حدود 40 عنوان مجاز می‌باشد. بر اساس ترم زوج یا فرد، هر ترم برخی از این دروس ارائه می‌شود. دانشجویان امکان انتخاب دروس اختیاری را دارند و می‌توانند طبق حوزه مورد علاقه خود، درس را انتخاب کنند. از بین این دروس، باید 4 درس را انتخاب کنند. به طور کلی اغلب دروس هم بروز هستند و اساتید توانمندی هم تدریس می کنند.

بررسی کارکردن حین تحصیل در گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد آی‌ تی دانشگاه تهران

در ترم‌های اول تا سوم، به دلیل نیاز به گذراندن دروس، فشار کاری بالایی وجود دارد. شما هر هفته با تمرین‌ها، امتحانات و پروژه‌ها درگیر هستید و کار راحتی نیست. برخی از دروس هر هفته دارای کوئیز هستند. در کل، در طول این 3 ترم، کارکردن در کنار تحصیل کار راحتی نیست. اما از ترم 4، زمانی که دروس تمام می‌شوند، وقت آزاد بیشتری خواهید داشت و می‌توانید مشغول به کار شوید. البته، این موضوع بستگی به استاد راهنمای شما دارد. برخی از اساتید حساس‌تر هستند و از دانشجویان خود می‌خواهند که همه روزه در آزمایشگاه حضور داشته باشند.

چرا دانشگاه تهران برای گرایش مهندسی فناوری اطلاعات در مقطع ارشد

به‌طورکلی، دانشگاه تهران و گرایش مهندسی فناوری اطلاعات در مقطع ارشد دانشگاه تهران، با نظم اداری خود، تنوع دروس و محیط آموزشی بسیار مثبت، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای دانشجویان فراهم می‌کند. برخی ممکن است فکر کنند که با ورود به گرایش مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه تهران فرصت‌هایشان محدود خواهد شد و باید در حوزه‌های خاصی کار کنند. اما با مشاهده دانش و تخصص اساتید گرایش مهندسی فناوری اطلاعت دانشگاه تهران در دروس مختلف، متوجه می‌شوند که فرصت‌های بی‌شماری در حوزه‌های متنوع، از جمله هوش مصنوعی که این روزها بسیار موردتوجه است، در اختیارشان قرار می‌گیرد.

جمع‌بندی

در ابتدای مقاله با دانشکده گرایش مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه تهران آشنا شدید که دارای دو ساختمان است و سپس با اساتید گرایش مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه تهران و اینکه در چه حوزه‌هایی فعالیت می‌کنند آشنا شدید، از جمله حوزه‌هایی که اساتید آی تی دانشگاه تهران کار می‌کنند یادگیری الکترونیکی، امنیت و تجارت الکترونیک که فیلد کاری اصلی گرایش مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه تهران هم هستند و در ادامه با دروس گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد آی‌ تی دانشگاه تهران که مجموعاً باید 29 واحد درسی را بگذرانید و تأثیر کارکردن در حین تحصیل و اینکه چرا دانشگاه تهران برای گرایش مهندسی فناوری اطلاعات مناسب است نیز آشنا شدید.

دانشکده گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد دانشگاه تهران را معرفی کنید.

دانشکده گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد آی‌ تی دانشگاه تهران در دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران است که در خیابان کارگر قرار دارد. دانشکده دو ساختمان دارد: یکی قدیمی که شامل اتاق اساتید و آزمایشگاه‌ها است و دیگری جدیدتر با امکاناتی مانند ماشین‌های خودکار برای خوراکی و زیراکس.

اساتید اصلی ارشد آی‌ تی دانشگاه تهران به همراه سایر اساتید گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد آی‌ تی دانشگاه تهران را نام ببرید.

اساتید اصلی گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد آی‌ تی دانشگاه تهران: دکتر تقی یاره – دکتر صیاد حقیقی و دکتر هاشمی

سایر اساتید گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد آی‌ تی دانشگاه تهران: دکتر فیلی – دکتر رهگذر – دکتر اسدپور و دکتر ظروفی...

تعداد واحدهای درسی که در گرایش ارشد آ ی‌تی دانشگاه تهران باید بگذرانید را توضیح دهید.

در گرایش مهندسی فناوری اطلاعات ارشد آی‌ تی دانشگاه تهران، دانشجویان باید 21 واحد درسی را پاس کنند که با 2 واحد روش تحقیق و 6 واحد پروژه در مجموع 29 واحد می‌شود. دو درس جبرانی نیز وجود دارد که در صورت عدم قبولی در کارشناسی، باید انتخاب شوند. از بین 21 واحد درسی، 9 واحد دروس اصلی هستند که باید سه درس از آن‌ها را انتخاب کنید.

همچنین هر گونه سوالی در مورد کلاس‌های آنلاین کنکور کامپیوتر و یا تهیه فیلم‌ها و یا رزرو مشاوره تک جلسه‌ای تلفنی با استاد رضوی دارید می‌توانید به طرق زیر از تیم پشتیبانی بپرسید:

آی دی تلگرام تیم پشتیبانی:     konkurcomputer_admin@

شماره تیم پشتیبانی:   09378555200

امتیازدهی5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 15.00 امتیاز (1 امتیاز)
اشتراک
بارگذاری نظرات
تلگرام اینستاگرام تماس با پشتیبانی: 09378555200 تماس با پشتیبانی: 09378555200