برنامه مسیر 6 ماهه تا کنکور ارشد و دکتری: مشاوره خصوصیت با استاد رضوی رو رزرو کن!
ویس توضیحات مشاوره رزرو مشاوره
کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

دروس مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار

دروس مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار در این صفحه معرفی شده و سرفصل کارشناسی برای گرایش نرم افزار و چارت کارشناسی پیوسته مهندسی کامپیوتر نرم افزار گفته شده

درگذشته، رشته مهندسی کامپیوترمهندسی کامپیوتر چیست؟ معرفی رشته کامپیوتر توسط اساتید شریفمهندسی کامپیوتر چیست؟ معرفی رشته کامپیوتر توسط اساتید شریفاین صفحه به معرفی کامل رشته کامپیوتر، اعم از دروس رشته کامپیوتر، درآمد رشته کامپیوتر، شغل های رشته کامپیوتر، گرایش ها و زیر شاخه های رشته کامپیوتر پرداخته است مقطع کارشناسی دارای گرایش بود و دانشجویان پس از گذراندن بخشی از دوره، گرایششان را انتخاب می‌کردند. یکی از گرایش‌های این رشته، گرایش نرم افزار معرفی رشته نرم افزار کامپیوتر در دانشگاه+معرفی ارشد نرم افزارمعرفی رشته نرم افزار کامپیوتر در دانشگاه+معرفی ارشد نرم افزاررشته نرم افزار یکی از گرایش های مقطع لیسانس و ارشد کامپیوتر است، در این صفحه رشته نرم افزار کامپیوتر در دانشگاه و ارشد نرم افزار توسط اساتید صنعتی شریف معرفی شده بود. در حال حاضر در دانشگاه‌های دولتی مثل دانشگاه شریفارشد کامپیوتر شریفارشد کامپیوتر شریفاین صفحه عالی به معرفی ارشد کامپیوتر شریف پرداخته و ارشد کامپیوتر شریف را از همه زوایا از جمله گرایش ها، دروس هر گرایش، اساتید معروف و ... بررسی کرده و دانشگاه تهرانهمه چیز درباره مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهرانهمه چیز درباره مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهراناین صفحه عالی تمامی جوانب مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران از جمله آخرین رتبه قبولی، چارت درسی آن، اساتید مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران و مکان آن بررسی شده و… برای مقطع کارشناسی مهندسی کامپیوتر گرایشی ندارند و نام گرایش در دانشنامه دانشجو ذکر نمی‌شود. در این دانشگاه‌ها دانشجویان می‌توانند درس‌های اختیاری را از تمرکز نرم‌افزار اخذ کنند. می‌توان گفت که تمرکز نرم‌افزار جایگزین گرایش نرم افزار شده است. در مقاله دروس رشته کامپیوترمعرفی و بررسی دروس رشته مهندسی کامپیوترمعرفی و بررسی دروس رشته مهندسی کامپیوتردر این صفحه تمامی دروس رشته کامپیوتر بطور کامل معرفی شده است، همچنین سرفصل هر یک از این دروس و منابع آن نیز برای شما عزیزان معرفی شده است، گرایش نرم افزار، یا بهتر است بگوییم تمرکز نرم افزار معرفی شده است. در پایان لازم به ذکر است که در برخی از واحد‌های دانشگاه آزاد هنوز از اصطلاح گرایش نرم افزار استفاده می‌کنند.

تصویری از یک مهندس کامپیوتر در حال کار

آشنایی با گرایش نرم افزار

مهندسی نرم‌ افزارمهندسی نرم افزار چیست؟مهندسی نرم افزار چیست؟این صفحه عالی به بررسی مهندسی نرم افزار پرداخته وظایف یک مهندس نرم افزار و شغل مهندسان نرم افزار و آینده مهندسی نرم افزار را بررسی کرده است یکی از گرایش‌های پرطرف‌دار رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی است. این گرایش به بررسی و توسعه روش‌ها و ابزارهایی می‌پردازد که برای طراحی، پیاده‌سازی، تست و نگهداری نرم‌افزارها مورداستفاده قرار می‌گیرند. دانشجویان در این رشته با مفاهیمی همچون برنامه نویسیبرنامه نویسی کامپیوتر چیست و چطور می توانید یک برنامه نویس موفق شوید؟برنامه نویسی کامپیوتر چیست و چطور می توانید یک برنامه نویس موفق شوید؟در عصر فعلی برنامه‌نویسی یکی از پرطرفدارترین شغل‌های دنیاست، دغدغه‌‌ای افرادی که می‌خواهند در مسیر برنامه‌نویس شدن قدم بردارند این است که نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند، در این صفحه هر آن چه برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای نیاز دارید در اختیارتان قرار گرفته است، تحلیل سیستم‌ها، طراحی الگوریتمآموزش طراحی الگوریتم به زبان سادهآموزش طراحی الگوریتم به زبان سادهدرس طراحی الگوریتم‌ یکی از مهم‌ترین و بنیادیترین دروس‌ رشته کامپیوتر است. هدف از این درس، معرفی روش‌های مختلف طراحی الگوریتم‌ها برای حل مسائل گوناگون است، در این صفحه به معرفی و آموزش طراحی الگوریتم پرداخته شده است.، مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و بهینه‌سازی آشنا می‌شوند. مهندسی نرم افزار با تمرکز بر کیفیت و کارایی، به تولید نرم‌افزارهای قابل‌اعتماد و مقیاس‌پذیر برای نیازهای مختلف صنعتی و تجاری می‌پردازد. برای آشنایی بیشتر با گرایش مهندسی نرم‌افزار می‌توانید به صفحه مهندسی نرم‌ افزارمهندسی نرم افزار چیست؟مهندسی نرم افزار چیست؟این صفحه عالی به بررسی مهندسی نرم افزار پرداخته وظایف یک مهندس نرم افزار و شغل مهندسان نرم افزار و آینده مهندسی نرم افزار را بررسی کرده است مراجعه کنید.

سرفصل کارشناسی برای گرایش نرم افزار

در ادامه سرفصل وزارت علوم برای گرایش مهندسی نرم افزار آمده است. بر اساس این سرفصل تعداد کل واحد‌ها ۱۴۰ واحد است که شامل ۲۲ واحد عمومی، ۲۲ واحد دروس پایه، ۵۹ واحد دروس اصلی، ۱۹ واحد دروس تخصصی و ۱۲ واحد دروس تمرکز‌ تخصصی نرم‌افزار و ۸ واحد نیز دروس اختیاری است.

لیست دروس عمومی، پایه، اصلی، تخصصی و اختیاری را می‌توانید در صفحه دروس رشته مهندسی کامپیوترمعرفی و بررسی دروس رشته مهندسی کامپیوترمعرفی و بررسی دروس رشته مهندسی کامپیوتردر این صفحه تمامی دروس رشته کامپیوتر بطور کامل معرفی شده است، همچنین سرفصل هر یک از این دروس و منابع آن نیز برای شما عزیزان معرفی شده است مشاهده کنید؛ اما تفاوت اصلی در دروس تمرکز تخصصی نرم‌افزار است. این دروس به شرح زیر هستند که برای آشنایی با هر یک می‌توانید از لینک آن استفاده کنید:

همان‌طور که از دروس تخصصی این گرایش مشخص است، هدف از این درس‌ها ایجاد توانایی در دانشجویان برای طراحی، توسعه و نگهداری نرم‌افزارها است.

چارت کارشناسی پیوسته مهندسی کامپیوتر نرم افزار

یک چارت نمونه برای گرایش مهندسی نرم افزار در زیر ارائه شده است:

دروس ترم اول کارشناسی مهندسی کامپیوتر

دروس ترم دوم کارشناسی مهندسی کامپیوتر

دروس ترم سوم کارشناسی مهندسی کامپیوتر

دروس ترم چهارم کارشناسی مهندسی کامپیوتر

دروس ترم پنجم کارشناسی مهندسی کامپیوتر

دروس ترم ششم کارشناسی مهندسی کامپیوتر

دروس ترم هفتم کارشناسی مهندسی کامپیوتر

دروس ترم هشتم کارشناسی مهندسی کامپیوتر

جمع‌بندی

در رشته مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم افزار، دانشجویان با مباحث متنوعی در زمینه توسعه نرم‌افزارها، تحلیل و طراحی سیستم‌های نرم‌افزاری، مهندسی نرم افزارو موارد دیگر آشنا می‌شوند.
همان‌طور که گفتیم در گذشته مقطع کارشناسی مهندسی کامپیوتر دارای گرایش بود اما در حال حاضر دانشجویان صرفا می‌توانند درس‌های اختیاری را از تمرکز نرم افزار اخذ کنند پس می‌توان گفت که تمرکز نرم‌افزار جایگزین گرایش نرم افزار در مقطع کارشناسی شده است. 

کارشناسی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار شامل چند واحد است؟

حدود ۱۴۰ واحد

تفاوت گرایش نرم افزار با سایر گرایش ها در چیست؟

تفاوت گرایش‌ها در دروس تمرکز تخصصی هر گرایش می‌باشد. دروس تمرکز تخصصی نرم‌افزار بالاتر بیان شد.

همچنین هر گونه سوالی در مورد کلاس‌های آنلاین کنکور کامپیوتر و یا تهیه فیلم‌ها و یا رزرو مشاوره تک جلسه‌ای تلفنی با استاد رضوی دارید می‌توانید به طرق زیر از تیم پشتیبانی بپرسید:

آی دی تلگرام تیم پشتیبانی:     konkurcomputer_admin@

شماره تیم پشتیبانی:   09378555200

امتیازدهی5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 15.00 امتیاز (1 امتیاز)
اشتراک
بارگذاری نظرات
تلگرام اینستاگرام تماس با پشتیبانی: 09378555200 تماس با پشتیبانی: 09378555200