برنامه مسیر 6 ماهه تا کنکور ارشد و دکتری: مشاوره خصوصیت با استاد رضوی رو رزرو کن!
ویس توضیحات مشاوره رزرو مشاوره
کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

درس پایگاه داده در دانشگاه

این صفحه عالی درس پایگاه‌ داده در دانشگاه را بصورت کامل توضیح داده و کلاس‌‌ های پایگاه‌ داده در دانشگاه و محتوای درسی پایگاه‌ داده در دانشگاه را بررسی کرده

درس پایگاه دادهدرس پایگاه داده ⚡️ پایگاه داده کنکور ارشد کامپیوتر و آی تیدرس پایگاه داده ⚡️ پایگاه داده کنکور ارشد کامپیوتر و آی تیاین مقاله عالی توضیح داده که درس پایگاه داده چیست و چه کاربردهایی دارد و منابع و سرفصل های درس پایگاه داده در آزمون کنکور ارشد کامپیوتر و آی تی را بررسی کرده به‌صورت کلی، به طراحی پایگاه‌های داده، توسعه و پیاده‌سازی آنها و نیز نگهداری و مدیریت پایگاه‌داده‌ها می‌پردازد. معمولاً بسیاری از برنامه‌نویسان با کوئری نویسی پایگاه‌داده آشنایی دارند. درس پایگاه‌ داده در دانشگاه با تأکید روی مباحث نظری مانند جبر رابطه‌ای یا نرما‌ل‌سازی در طراحی پایگاه‌داده‌های کارآمدتر و کوئری‌های بهینه‌تر به این برنامه‌نویسان کمک می‌کند.

کلاس‌‌ های درس پایگاه‌ داده در دانشگاه

سرفصل درس پایگاه‌ داده

در کلاس‌های درس دانشگاه، اساتید تمایل دارند همان خط‌مشی که وزارت علوم برای درس پایگاه‌ داده مشخص کرده است را پی بگیرند. صفحه سرفصل درس پایگاه دادهسرفصل درس طراحی پایگاه داده‌هاسرفصل درس طراحی پایگاه داده‌هادر این صفحه سرفصل درس طراحی پایگاه داده‌ها معرفی شده است، همین طور در خصوص هدف این درس، نحوه ارزشیابی و منابع این درس توضیح داده شده است، اطلاعات دقیقی درباره این خط‌مشی دارد.

منابع درس پایگاه‌ داده

همچنین اساتید دانشگاه محتوای درس را از روی کتاب‌های مرجع درس تدریس، می‌کنند. آنان این منابع را در ابتدای دوره معرفی می‌کنند. برای دانلود رایگان کتاب‌های مرجع درس پایگاه‌داده می‌توانید به صفحه کتاب های پایگاه دادهکتاب های پایگاه داده مراجعه کنید.

اسلاید‌های درس پایگاه‌ داده

برخی اساتید برای انتقال بهتر محتوا و صرفه‌جویی در زمان کلاس، از اسلاید‌های درسی برای این منظور استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید اسلاید‌های درسی دکتر مرتضی امینی برای درس پایگاه‌ داده به‌صورت رایگان دسترسی داشته باشید.

بخش اول اسلاید‌های درس درس پایگاه داده - دکتر مرتضی امینی

بخش دوم اسلاید‌های درس درس پایگاه داده - دکتر مرتضی امینی

تمرین‌ های درس پایگاه‌ داده

اساتید در طول ترم چند مرحله تمرین به دانشجویان محول می‌کنند که بخشی از نمره دانشجو را تشکیل می‌دهد. این تمرین‌ها معمولاً از کتاب‌ های مرجع درس پایگاه‌ داده مطرح می‌شود و بعضی از آنها دقیقاً سؤال کتاب‌های مرجع است که خدمتتان معرفی کردیم.

در زیر چند نمونه از تمرین‌ های آقای دکتر امینی قرار گرفته است:

تمرین‌های درس پایگاه‌داده - دکتر مرتضی امینی - دانشگاه شریف

جزوات درس پایگاه‌ داده

دانشجویان برای استفاده بهتر از محتوای کلاس، مرور و جمع‌بندی بهتر مباحث از جزوات استفاده می‌کنند. شما نیاز به نوشتن این جزوات ندارید، زیرا تعدادی از آنها را برایتان در صفحه دانلود رایگان جزوه پایگاه دادهدانلود رایگان جزوه پایگاه دادهدانلود رایگان جزوه پایگاه دادهدر این صفحه می‌توانید جزوه رایگان پایگاه داده از جمله جزوه درس پایگاه داده روحانی رانکوهی و دکتر امینی و جزوه پایگاه داده دکتر هادی خانی را دانلود کنید قرار داده‌ایم.

محتوای درسی پایگاه‌ داده در دانشگاه

در کلاس‌ های درس پایگاه‌ داده، محتوای درس به ترتیب خاصی بیان می‌شود:

تصویری از نمونه‌ ای از دیاگرام رابطه - موجودیت

تصویری از محیط کار با SQL در MySQL Workbench

تصویری از نمودار سلسله مراتب فرم‌ های نرمال

پایگاه‌ داده در کنکور کامپیوتر و آی‌ تی

در کنکور کامپیوتر از درس پایگاه‌داده ۷ تست و در کنکور آیتی ۶ تست مطرح می‌شود. صفحه تست های درس پایگاه دادهتست های درس پایگاه دادهتست های درس پایگاه دادهتست های درس پایگاه داده در این صفحه آورده شده است و روش دسترسی به پاسخ تشریحی تمامی سوالات پایگاه داده کنکور ارشد کامپیوتر و آیتی سال های گذشته گفته شده اطلاعات جامعی درباره سبک‌ تست‌ها نحوه پاسخ‌گویی به آنها دارد. سؤالاتی که در پایان ترم دانشگاه‌ها مطرح می‌شود تفاوت زیادی با تست‌های کنکور دارد. به اقتضای این موضوع، نحوه خواندن شما برای درس نیز متفاوت است. علی‌رغم اینکه کلاس‌های خوبی در دانشگاه برای درس پایگاه‌داده وجود‌ دارد، این کلاس‌ها تست‌های کنکور را پوشش نمی‌دهند.

به همین دلیل، ‌ یک منبع عالی برای مطالعه درس پایگاه‌داده و تست‌های پایگاه‌داده برایتان فراهم کرده‌ایم. دکتر هادی خانی که چندین سال در تدریس دروس متفاوت تجربه داشته‌اند، این دوره را با بالاترین کیفیت آماده کرده‌اند. دوره درس پایگاه‌داده و نکته و تست پایگاه‌داده شما از منابع دیگر بی‌نیاز خواهد کرد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره کلاس‌ درس پایگاه‌داده کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم صفحه آموزش درس پایگاه‌ دادهآموزش درس پایگاه داده کنکور ارشد کامپیوترآموزش درس پایگاه داده کنکور ارشد کامپیوتردر این صفحه عالی بهترین آموزش درس پایگاه داده کشور قرار گرفته است، آموزش درس پایگاه داده رشته کامپیوتر از 0 تا 100 و با روشی زیبا انجام شده است را مطالعه کنید. همچنین اطلاعات جامعی در صفحه دوره نکته و تست پایگاه‌داده برای این دوره وجود دارد.

دوره درس پایگاه داده استاد هادی خانی

دوره نکته و تست پایگاه داده استاد هادی خانی

جمع‌بندی

درس پایگاه‌ داده‌ یکی از مهم‌ترین دروس مقطع کارشناسی مهندسی کامپیوترمهندسی کامپیوتر چیست؟ معرفی رشته کامپیوتر توسط اساتید شریفمهندسی کامپیوتر چیست؟ معرفی رشته کامپیوتر توسط اساتید شریفاین صفحه به معرفی کامل رشته کامپیوتر، اعم از دروس رشته کامپیوتر، درآمد رشته کامپیوتر، شغل های رشته کامپیوتر، گرایش ها و زیر شاخه های رشته کامپیوتر پرداخته است است که در کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر نیز از اهمیت ویژه برخوردار است. در این مقاله به معرفی درس پایگاه‌ داده در دانشگاه پرداختیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

آیا از تدریس کلا‌س‌ های درس پایگاه‌ داده دانشگاه برای کنکور می‌ توانم استفاده کنم؟

باید این موضوع را بدانید که این کلا‌س‌ها به تست‌ها کنکور نمی‌پردازند، بلکه تلاش‌ می‌کنند محتوای مشخص‌شده را به‌صورت صرفاً تشریحی آموزش دهند؛ بنابراین بهتر است از آموزش‌های کنکوری برای این منظور استفاده کنید. پیشنهاد ما دوره کلاس پایگاه‌داده و دوره نکته و تست پایگاه‌داده است.

من پایه خوبی در این درس ندارم، آیا می‌‌توانم در درصد خوبی در این درس کسب کنم؟

بله کافی است به محتوای درس از دوره کلاس درس پایگاه‌داده تسلط پیدا کنید. پس از خواندن یک یا دو فصل، به‌صورت موازی از دوره نکته و تست پایگاه‌داده برای ارتقای توانایی‌های تست‌زنی‌تان استفاده کنید.

تفاوت دوره‌ های درس پایگاه‌ داده و نکته و تست پایگاه‌داده چیست؟

کلاس درس پایگاه‌داده برای افرادی مناسب است که تسلط کافی روی محتوای درس ندارند یا اصلاً این درس را نگذرانده‌اند. در این کلاس‌ها تعدادی از تست‌‌های کنکور سال‌های قبل نیز حل شده‌اند. اما به دلیل کمبود زمان، به‌تمامی تست‌‌های کنکور سال‌های گذشته در دوره نکته و تست پایگاه‌داده به‌صورت پاسخ تستی و تشریحی پرداخته شده است.

من برنامه‌ نویس هستم و SQL را بلدم. می‌توانم کوئری بنویسم و حتی جدول‌ها را ایجاد کنم. این اطلاعات را در حین کار به دست آورده‌ام. درس پایگاه‌ داده دانشگاه چه چیزی علاوه بر این مهارت‌ های فعلی به من یاد می‌دهد؟

توانایی طراحی پایگاه‌داده‌ها به‌صورت اصولی، کاهش افزونگی‌ها و نرما‌ل‌سازی، مدل‌سازی نیازمندی‌های یک پروژه نرم‌افزاری، کسب دانش عمیق درباره تئوری جبر رابطه‌ای به‌عنوان پایه ریاضی مدل‌های رابطه‌ای، توانایی‌ اندیس‌گذاری برای انجام عملیات به‌صورت بهینه‌، بهینه‌سازی کوئری‌ها و آشنایی با پایگاه‌داده‌های غیررابطه‌ای از مزایای درس پایگاه‌داده در دانشگاه است. با مسلط‌شدن به این مباحث، می‌توانید در زمینه کاری‌ خودتان نیز فرد حرفه‌ای‌تری باشید.

همچنین هر گونه سوالی در مورد کلاس‌های آنلاین کنکور کامپیوتر و یا تهیه فیلم‌ها و یا رزرو مشاوره تک جلسه‌ای تلفنی با استاد رضوی دارید می‌توانید به طرق زیر از تیم پشتیبانی بپرسید:

آی دی تلگرام تیم پشتیبانی:     konkurcomputer_admin@

شماره تیم پشتیبانی:   09378555200

امتیازدهی5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 15.00 امتیاز (1 امتیاز)
اشتراک
بارگذاری نظرات
تلگرام اینستاگرام تماس با پشتیبانی: 09378555200 تماس با پشتیبانی: 09378555200