برنامه ریزی تا کنکور ارشد و دکتری: مشاوره خصوصیت با استاد رضوی رو رزرو کن!
ویس توضیحات مشاوره رزرو مشاوره
کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

تولد هوش مصنوعی در چه سالی و به کدام فرد نسبت داد شده

این صفحه عالی به این سوال پاسخ می‌دهد که تولد هوش مصنوعی در چه سالی و به کدام فرد نسبت داد شده و به بررسی بالغ شدن هوش مصنوعی نیز می‌پردازد

نیمه اول قرن بیستم یعنی 1900 تا 1950 سخنان بسیاری در مورد ایده انسان مصنوعی در رسانه‌ها و اذهان عمومی وجود داشت. بسیاری از دانشمندان در پی این حقیقت بودند که آیا امکان ساخت مغز انسان به صورت مصنوعی وجود دارد یا خیر؟ حتی بسیاری از دانشمندان تعدادی ابزارهایی جهت تحقق این امر به وجود آوردند که امروزه آنها را ربات می‌شناسیم؛ البته ربات‌ها در آن زمان بسیار ساده بودند و بیشتر نمایانگر ظاهر انسانی بودند و قابلیت راه رفتن داشتند. نام آورانی که سنگ بنای هوش مصنوعیهوش مصنوعی (AI) چیست؟ انواع، کاربردها، مزایا و معایبهوش مصنوعی (AI) چیست؟ انواع، کاربردها، مزایا و معایبهوش مصنوعی یا Artificial Intelligence یا به اختصار AI، امروزه کاربردهای بسیاری پیدا کرده و به یکی از داغ‌ترین حوزه‌های بشر تبدیل شده است، اما با این وجود بسیاری از افراد با کاربردهای آن آشنایی کامل ندارند، به همین علت در این صفحه کاربردها، مزایا و معایب AI بطور کامل بررسی شده است را گذاشتند در لیست زیر آورده شده است:

تولد هوش مصنوعی: از 1950 تا 1956

تصویری از افراد موثر بر رشد هوش مصنوعی

بازه زمانی 1950 تا 1956، بازه‌ای بود که نام AI یا هوش مصنوعی به ذهن‌ها راه یافت. آلن تورینگ (Alan Turing) کار خود را تحت نام Machinery And Intelligence ارائه کرد که در نهایت با نام آزمایش تورینگ شناخته شد. این آزمایش جهت اندازه‌گیری میزان هوش کامپیوتر استفاده می‎‌شد. اصطلاح هوش مصنوعی بعد از این رویداد به صورت عمومی مورد استفاده قرار گرفت. با اینکه حدود نیم قرن طول کشید و دانشمندان زیادی در این راه زحمت کشیدند، اما به وجود آمدن هوش مصنوعی را به آلن تورینگ نسبت می‌دهند؛ چرا که اولین سامانه هوش مصنوعی را به وجود آورد. در این بازه زمانی موارد مهمی در به وجود آوردن هوش مصنوعیهوش مصنوعی (AI) چیست؟ انواع، کاربردها، مزایا و معایبهوش مصنوعی (AI) چیست؟ انواع، کاربردها، مزایا و معایبهوش مصنوعی یا Artificial Intelligence یا به اختصار AI، امروزه کاربردهای بسیاری پیدا کرده و به یکی از داغ‌ترین حوزه‌های بشر تبدیل شده است، اما با این وجود بسیاری از افراد با کاربردهای آن آشنایی کامل ندارند، به همین علت در این صفحه کاربردها، مزایا و معایب AI بطور کامل بررسی شده است امروزی دخیل بوده است، از جمله:

بالغ شدن هوش مصنوعی

بعد از زبانزد شدن شهرت هوش مصنوعی، طولی نکشید تا شرکت‌ها، دولت‌ها و بسیاری از ارگان‌های دیگر شروع به سرمایه‌گذاری بر روی صنعت هوش مصنوعی کردند. کتاب‌ها و مقالات زیادی در راستای پیشرفت هوش مصنوعی نوشته شد، زبان های برنامه نویسیزبان های برنامه نویسی چیست؟زبان های برنامه نویسی چیست؟این مقاله عالی توضیح داده که زبان های برنامه نویسی چیست؟ و انواع زبان های برنامه نویسی و بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع و پردرآمدترین آنها را معرفی کرده بسیاری ایجاد و به کار گرفته شد. از مهم‌ترین کارهای صورت‌گرفته بین سال 1957 تا 1979 که در واقع از آن به عنوان بازه بالغ شدن هوش مصنوعی یاد می‌شود در لیست زیر آمده است:

جمع‌بندی

همانطور که گفتیم تولد هوش مصنوعی (AI) به دهه ۱۹۵۰ میلادی و به ویژه سال ۱۹۵۶ بازمی‌گردد و این دوره آغازگر مسیری بود که منجر به پیشرفت‌های شگرف در زمینه‌های مختلفی از جمله رباتیک، یادگیری ماشینیادگیری ماشین چیست و چرا مهم است؟ - Machine learning (ML)یادگیری ماشین چیست و چرا مهم است؟ - Machine learning (ML)تعریف یادگیری ماشین : ماشین لرنینگ (Machine Learning یا به اختصار ML) باعث می‌شود که خود ماشین‌ها با آنالیز داده ها امکان یادگیری و پیشرفت داشته باشند و پردازش زبان طبیعی شد. تولد هوش مصنوعی را نمی‌توان به یک سال یا یک فرد خاص نسبت داد. این علم از تلاش‌ها و ایده‌های متعدد در طول تاریخ شکل گرفته و همواره در حال تکامل است و ما در این مقاله تلاش کردیم که تاریخچه‌ایی از تولد و رشد هوش مصنوعی را ارائه دهیم.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی (AI) به شاخه‌ای از علوم کامپیوتر اطلاق می‌شود که به خلق "عامل‌های هوشمند" می‌پردازد. این عامل‌ها قادر به درک و استدلال، یادگیری از تجربیات و حل مسائل به صورت خودکار هستند.

تاریخچه هوش مصنوعی به چه صورت است؟

ریشه‌های هوش مصنوعی به ایده‌های "تفکر مصنوعی" در یونان باستان باز می‌گردد. با ظهور کامپیوتر در قرن بیستم، این ایده‌ها شکل عملی به خود گرفته و به تدریج به شاخه‌ای مستقل در علوم کامپیوتر تبدیل شدند.

همچنین هر گونه سوالی در مورد کلاس‌های آنلاین کنکور کامپیوتر و یا تهیه فیلم‌ها و یا رزرو مشاوره تک جلسه‌ای تلفنی با استاد رضوی دارید می‌توانید به طرق زیر از تیم پشتیبانی بپرسید:

آی دی تلگرام تیم پشتیبانی:     konkurcomputer_admin@

شماره تیم پشتیبانی:   09378555200

امتیازدهی5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 15.00 امتیاز (2 رای)
اشتراک
بارگذاری نظرات
تلگرام اینستاگرام تماس با پشتیبانی: 09378555200 تماس با پشتیبانی: 09378555200