کنکور کامپیوتر
0
ورود | ثبت نام
نظرات
اشتراک
بالا
علاقه‌مندی

اشتراک
 

اگر ارشد روزانه قبول بشیم آیا میشود در کنکور ارشد کامپیوتر سال بعد شرکت کرد؟

در صورت قبولی در مقطع روزانه ارشد آیا می‌شود در کنکور ارشد کامپیوتر سال بعد شرکت کرد؟ این مقاله عالی به این پرسش پاسخ داده است

بسیاری از افرادی که قصد طی‌کردن مراحل آموزش عالی را دارند، پس از پذیرش در مقطع کارشناسی برای پذیرش در مقاطع تحصیلی بعدی برنامه‌ریزی می‌کنند. در سال‌های قبل موضوع محرومیت از کنکور ارشد جدی بود؛ به همین علت برخی داوطلبان با این سؤال مواجه می‌شدند که اگر ارشد روزانه قبول شوند و نروند، چه می‌شود؟ و یا این که اگر ارشد شبانه قبول بشویم اما نرویم چه می‌شود؟ گاهی اوقات عوامل و شرایط محرومیت از ثبت نام در کنکور ارشدثبت نام در کنکور ارشد – مدارک، زمان ثبت نام، نحوه ثبت نامثبت نام در کنکور ارشد – مدارک، زمان ثبت نام، نحوه ثبت ناماین مقاله عالی راهنمای جامعی است در خصوص نحوه ثبت نام در کنکور ارشد و مواردی همچون زمان ثبت نام و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور ارشد و ... را بررسی کرده باعث ایجاد وقفه در مراحل تحصیلی داوطلبان می‌شود. در مقاله نحوه ثبت نام کنکور ارشد مهندسی کامپیوترمهندسی کامپیوتر چیست؟ معرفی رشته کامپیوتر توسط اساتید شریفمهندسی کامپیوتر چیست؟ معرفی رشته کامپیوتر توسط اساتید شریفاین صفحه به معرفی کامل رشته کامپیوتر، اعم از دروس رشته کامپیوتر، درآمد رشته کامپیوتر، شغل های رشته کامپیوتر، گرایش ها و زیر شاخه های رشته کامپیوتر پرداخته است و شرایط و ضوابط آن به طور دقیق‌تری بررسی شده است.

در سال‌های گذشته، افرادی که یک‌بار در دوره‌های روزانه مقطع کارشناسی‌ارشد قبول می‌شدند، نمی‌توانستند مجدداً در کنکور سال بعد شرکت کنند. در واقع، این داوطلبان یک سال از شرکت در کنکور محروم می‌شدند؛ اما در حال حاضر رای برداشتن محرومیت کنکور ارشد صادر شده است و در دفترچه راهنمای ثبت‌ نام کنکور کارشناسی‌ ارشد کامپیوتر نیز قید گردیده است؛ در نتیجه این محرومیت برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد لغو است.

برخی از موارد ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد کامپیوتر

سازمان سنجش برای متقاضیانی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1404 را دارند همانند سال‌های گذشته، برخی شرایط قرار داده است. درصورتی‌که داوطلبی هر یک از این شرایط را نداشته باشد و یا در برخی از موارد آن نقص داشته باشد، دچار ممنوعیت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد کامپیوتر می‌گردد.

آیا دانشجویان قبولی شبانه هم مشمول محرومیت از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد کامپیوتر سال بعد می شوند؟

خیر، قانون محرومیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد کامپیوتر سال بعد، تنها مختص پذیرفته‌شدگان دوره‌های روزانه بود و دوره‌های شبانه، دانشگاه آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و پیام‌نور مشمول این محرومیت نبودند. به‌عبارت‌دیگر، اگر فردی در یکی از دوره‌های غیر روزانه آزمون کارشناسی‌ارشد (مانند یک کد رشته محل شبانه) پذیرفته می‌شد و بعد از قبولی ثبت‌نام نمی‌کرد، دچار هیچ محرومیتی نمی‌شد و می‌توانست مجدداً در کنکور ارشد سال بعد هم شرکت کند.

تصویر دانشجوی مهندسی کامپیوتر

آیا دانشجویان قبولی دانشگاه آزاد مشمول محرومیت از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد کامپیوتر سال بعد می شوند؟

خیر، حتی در گذشته هم که قانون محرومیت از ثبت‌نام وجود داشت، پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد مشمول این قانون نبودند و محرومیتی برای آنها تعریف نشده بود.

جمع‌بندی

شرایط محرومیت از کنکور ارشد می‌تواند برای داوطلبان به‌عنوان یک موضوع حیاتی مطرح شود. در این مقاله مواردی که سبب محرومیت می‌شوند ذکر شد. امیدواریم این مطالب برای شما مفید باشد.

برای پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد کامپیوتر روزانه سال گذشته امکان رفع محرومیت وجود دارد؟

باتوجه‌به اطلاعیه‌های سازمان سنجش، محرومیت داوطلبان دوره روزانه لغو شده است که جزئیات بیشتر در متن مقاله ارائه شده است.

آیا محرومیت از کنکور کارشناسی ارشد کامپیوتر می‌تواند تاثیری بر روی مراحل تحصیلی بعدی داشته باشد؟

بله محرومیت از کنکور کارشناسی ارشد می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر روی مراحل تحصیلی بعدی داشته باشد. محرومیت از کنکور ارشد می‌تواند منجر به تأخیر یا تغییر در برنامه‌ریزی تحصیلی فرد شود و تأثیر مستقیمی بر روند تحصیلات و پیشرفت شخصی و حرفه‌ای او داشته باشد.

اگر در حال تحصیل در دوره کارشناسی کامپیوتر باشیم می‌توانیم برای محک زدن خودمان در کنکور کارشناسی ارشد کامپیوتر شرکت کنیم؟

بله می‌توانید به‌صورت آزمایشی در کنکور کارشناسی ارشد کامپیوتر شرکت کنید؛ اما در انتخاب رشته شرکت نکنید.

همچنین هر گونه سوالی در مورد کلاس‌های آنلاین کنکور کامپیوتر و یا تهیه فیلم‌ها و یا رزرو مشاوره تک جلسه‌ای تلفنی با استاد رضوی دارید می‌توانید به طرق زیر از تیم پشتیبانی بپرسید:

آی دی تلگرام تیم پشتیبانی:     konkurcomputer_admin@

شماره تیم پشتیبانی:   09378555200

امتیازدهی5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 15.00 امتیاز (1 امتیاز)
اشتراک
بارگذاری نظرات
تلگرام اینستاگرام تماس با پشتیبانی: 09378555200 تماس با پشتیبانی: 09378555200